مساعده من طباخاتنا الماهرات(يتعلق بالطبخات والفريزر)لا تردوني؟؟

اطباق عالم حواء

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ادري إن مأحدبينفعني غيركم إخواتي وأكثر

أنا الله يسلمكم تعبت من الدوران في هالصفحات :angry: أدور على كل ما يصلح للفريزر :icon33:
أنا أقصد المعجنات والحلويات والصواني وغيرها يعني بالمختصر المفيدكل طبخه من الممكن إني أثلجها ووقت مابغاها بسرعه أطلعها سواء احطها في الفرن أوتكون جاهزه من الفريزر للمكرويف ...
:angry: ... :angry:

:27: :) :27:

الله يعافيكم ومشكورات مقدما

:cook: :7_2_103v: :cook:
11
1K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

امة الله ام لولا
اختى فى الله دموع الحنين
صنية المكرونة بالباشميل ممكن تضعيها فى الفريزر بعد وضع الباشمل وبعدين يوم الاكل طلعيها وحطيها فى الفرن
كمان ممكن تعملى (دقية) او التسبيكة (البصل المحمر وثوم وطماطم معصورة وتوابل متسبكين على النار) وبعد ما يبردوا قسمى الكمية فى اكياس كل كيس طبخة وبعدين تكونى منظفة بسلة او مجهزة فاصوليا (كنتى وضعتيهم ايضا فى الفريز جاهزين) وحطى التسبيكة على اى صنف من دول على النار على طول وبالهنا والشفا
كمان ممكن تعملى عجينة بيتزا وبعد ماتخمر ضعيها فى كيس فى الفريز وطلعيها بعد كده ولما تتفكك حطيها فى صوانى وزيينيها باى حاجة ( بصراحة انا مجربتش الطريقة دى فى البيتزا بس سمعت عنها جربيها مش حتخسرى حاجة)
اتمنى اكون افدتك وفهمتينى
بطووطه
بطووطه
اهلين حبيبتي
شوفي انا عن نفسي اضع المعجنات افخاذ الدجاج الكبه السمبوسه ورق العنب كله تفريز ومتى مابغيت طلعت
عصر الراحه
دموع الحنين
دموع الحنين
الله يعافيك إختي العزيزه هل المعكرونه بالباشمل بتحتفض بالطعم زي ماهي يعني ماراح يتغير طعمها
وأنا ودي بحاجه أسويها وخليها في الفريزر من إسبوعين لثلاثه علشان لو جاني ضيوف فجاه يكون الأكل جاهز ومأحوس(( أطلعها واسويها على طول))
دموع الحنين
دموع الحنين
طيب إختي بطوطه وشلون تسوين افخاذ الدجاج وورق العنب مايسود ويتغير طعمه إنتي تلفينها
وتثلجينها على طول؟؟؟؟
امة الله ام لولا
اختى فى الله دموع الحنين المكرونة بالباشميل حتحتفظ بطعمها ولكن اسبوعين تلاتة لا اعتقد حاولى تسويها يوم جمعة قبل العزومة