waswosa
waswosa
don ياريت تفهمينى ازاى بتعملى الكيكة بالقشطة بدل السمن يعنى اعمليلنا واحدة نحلى بيها مع الشاميل انا مستنياها من دلوقتى و انا شايفاكى اون لاين خدى بوووووووووووسة
هبة عبد العظيم انا مش فاهمة موضوع البسبوسة ده ازاى يعنى تتنخل و نعمل ايه بعد كده ؟
ياريت don لو عارفة توضحيلى
don
don
السلام عليكم يا عينى على الاكلات كل دى مواهب مستخبيه يا دون طيب انا بعد ما اجرب وجباتك:7_2_103v: وهاتك يا اكل من كتر ما هى رائعه وتجرى الريق:10_8_9: اعمل ايه بقى لو بقيت كده:10_8_11: تسلم ايدك يا جميله وجزاك الله كل خير ام باسل
السلام عليكم يا عينى على الاكلات كل دى مواهب مستخبيه يا دون طيب انا بعد ما اجرب وجباتك:7_2_103v:...
enna البسبوسة بتاعتى
نص علبة جوز هند __1 و نص علبة سكر __ 2 علبة قشطة __ 3 علبة سميد بسبوسة .__ 1 علبة سمن __ 1 ملعقة صغيرةبيكنج بودر
حطى المقادير كلها على بعض و بالملعقة الخشب افضلى ادعكى فيها لحد ما تلاقيها نعمت
ادهنى صينية البسبوسة (اللى ملهاش حفة عالية اللى زى بتاعة البيتزا) بالسمن بالفرشاة
ثم ضعى المقدار فى الصينية و بلى ملعقة و امسحى و جة البسبوية عشان تساويها
و تدخليها فى الفرن
وممكن تضعى شوية لوز فى ماء ساخن لحد ما القشرة البنى بتاعتة تتقشر على طول . افتحى كل لوزة بالطول من النص و ر صصى الانصاص على وش البسبوسة او ممكن انصاص بندق برضة و دخليها الفرن اول ما لونها يبقى زهبى
طلعيها و اسقيها بالعسل الساخن و غطيها على طول و بالهنا و الشفا
كل المقدار بنفس العلبة بتاعة القشطة مش بالكوباية فاهمة قصدى اية ؟؟؟
قشطة المراعى او بوك او نستلة
don
don
السلام عليكم يا عينى على الاكلات كل دى مواهب مستخبيه يا دون طيب انا بعد ما اجرب وجباتك:7_2_103v: وهاتك يا اكل من كتر ما هى رائعه وتجرى الريق:10_8_9: اعمل ايه بقى لو بقيت كده:10_8_11: تسلم ايدك يا جميله وجزاك الله كل خير ام باسل
السلام عليكم يا عينى على الاكلات كل دى مواهب مستخبيه يا دون طيب انا بعد ما اجرب وجباتك:7_2_103v:...
waswosa بصى فى الصفحة الاولى بتاعتى على الكيكة يعنى مثلا اوزنى 5 بيضات و نفس وزنهم سكر و نفس وزنهم دقيق و نفس وزنهم قشطة اللبن و
waswosa
waswosa
don البسبوسة تقريبا بالكيلو أو بالكباية مش عارفة العلبة قد ايه
don
don
ما انتى لازم حتشترى من السوبر ماركت 2 علبة قشطة بتبفى صغيرة و مدورة و لما تفضى العلب من القشطة اللى فيهم فى الطبق اللى حتعملى فية البسبوسة ابقى عايرى باقى المقادير التانية فى نفس العلبة الفاضية ... فهمتى عليا و لا لسة ؟؟؟