miro
miro
don don :
ميرو حبيبتى انا مقدرش ما اسلمش انا اعتبرت اللى كتبته دلوقتى دة سلام كبير ليكى عاشقة زوجها وابنها يا حبيبتى شكرا لسؤالك عليا والحمد لله المشوار جة بفايدة وانا عيزاكى تطلبى اى حاجة فى اى وقت
ميرو حبيبتى انا مقدرش ما اسلمش انا اعتبرت اللى كتبته دلوقتى دة سلام كبير ليكى عاشقة زوجها وابنها...
انا عارفه يا دندونه انا بعاكسك وبنكشك بس :D
zeireda
zeireda
don don :
بسم الله الرحمن الرحيم :) الجزء الثانى :)
صباح الخير جميعا ، للمرة الثانية ميرسى أوى على الحاجات المنقذة دى صحيح أنا مش يشتغل دلوقتى لكن قبل كده كنت بشتغل ومحتاسة
بس الفكرة بقى لو بشتغل أجيب أصلا وقت أوضب الحاجات دى امتى <<<<<<<< :D

don نسيتى تردى على أم العلاء تسمحيلى ارد على حسب ما فهمت من كلامك

المكرونة واللازانيا والسمبوسك والسبرنج رول كله من الفريزر على الفرن على طول .......................... صح ولا بوظت الدنيا :D
don
don
miro miro :
لأ يا زئردة انا منستش ام العلاء طبعا انا كل الحكاية برد عليكم بالدور يعنى الخروب والطحينة كانوا مطلوبين فاهمة عليا وبعدين انتى حتوقعى بينى وبينها ولا اية ؟ خلى بالك انا ورايا عصابة يخطفوكى وحرد عليها حالا وبعدين نوودى وبعدين حكتب العيش التوست وطبعا بوظتى الدنيا
mooty
mooty
don don :
صباح الخير يا دودوووووووووووون

ميرسى حبيبتى على الخروووب

وبعديين مش انا اللى ها اتحط فى الفر

انا الل ها احط ايرا فى الفرن...

بس من حظها انا مجربتوش امبارح،، بس ها اجربة النهاردة ان شاء الله ،،((ها تروح منى فيييييييييين))..

بس الخروب دة يدق ازاى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
don
don
miro miro :
ام العلاء اولا ماتسمعيش كلام زئردة ...بالنسبة لما تيجى تطلعى الكبيبة و السرنج رول و السمبوسك كلة بتطلعية قبل التحمير بخمس دقايق ..لكن بيختلفوا فى طريقة التحمير حسب الحشو اللى انتى حشياة يعنى مثلا

الكبيبة الشامى بتقدحى الزيت الاول ولما تيجى تحطى الكبيبة فى الزيت تهدى النار شوية
السمبوسك بتسخنى الزيت بس و تهدى النار وازا كانت السمبوسك محشية بالجبنة يادوب فى الزيت وتطلعيها لان الجبنة بتسيح بسرعه لكن لو محشية لحمة مفرومة بتستنى عليها ازيد شوية علشان اللحمة تكون لحقت سخنت
السبرينج رول برضة الزيت دافى بس وتوطى النار ولما يبقى لونة اصفر غامق تطلعية
اما المكرونة بالبشاميل واللازانيا بتطلعيها قبلها بعشر دقائق وعموما هى بتفك بسرعة و بتولعى الفرن و تضربى البيضة بالشوكة وتحطيها على الوش او تحطى الجبنة المبشورة على اللازانيا وتروحى مدخلاهم الفرن