تغذية الشعر وتطويله وتكثيفه الله يكرمها اللى ترد

الاستفسارات الجماليه

انا شعرى خفيف من المقدمة وبيتساقط كثير وجربت زيووووت وخلكات بقالى سنة بحاول اساعده انه يطول والله ما خليت شيئ واستعملت البيوتين وحبوب فيتامين واشياء كثير وخلطات الحنة والسدر ما خليت شئ ومافيش فايدة ساعدونى الاه يجزاكم خير ...انا من سنة ونصف صبغت شعرى بالاكسجين وبودرة التفتيح اللى هى الميش وعملته اصفررررر وبعدها بشهرين او تلاتة صبغته اسود تانى ومن ساعتها شعرى انعدم
انا عايزة اعرف زيت او اى خلطة تساعد شعرى يتحسن زى ما كان هو اتدمر مش عارفة اعمل ايه اقصه ولا اسيبه وكمان انا كل شهر بسيب الزيت اللى ماشية عليه لما الاحظ مافيش تحسن وامشي على زيت تانى ونظام تانى هل ده غلط .....
الله يجزاها خير اللى تقولى اعمل ايه
5
565

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

ذكرى الفجر
ذكرى الفجر
اختي جربي زيت السمسم الاصلي من المعصره وسوي ماسك المايونيز مع زيت الزيتون والنارجيل وتصدقي بنيه شفاء شعرك
العابدة الحامدة
اختي جربي زيت السمسم الاصلي من المعصره وسوي ماسك المايونيز مع زيت الزيتون والنارجيل وتصدقي بنيه شفاء شعرك
اختي جربي زيت السمسم الاصلي من المعصره وسوي ماسك المايونيز مع زيت الزيتون والنارجيل وتصدقي بنيه...
متشكرة يا ذكرى الفجر
ســديمـ
ســديمـ
ممكن بالاول تروحي اخصائية شعر،تشوف لو عندك نقص فيتامينات او تكتب لك شي مناسب اذا الزيوت ماهي نافعه معك
hello laila
hello laila
السلام عليكم اختي :happy: حياك الله ..... طبعا شعرك سيكون تلف من الصبغات .... ههه عادي..... المسكين كرفستيه ____يعني اجهدتيه______ و بدا ينتقم منك بذي الحرب ليبرز قيمته الغالية بعينيك....... ما عليك من التفلسف ههه
حاولي مثلا قبل الشاور زيتيه بزيت جوز الهند ...... ولما تنشفية اعملي ماسك سريع ...... بيضة + موزة+عسل+زيت جوز الهند+زيت اللوز الحلو....... و حاولي تخلطيهم منييح عشاان ما يتعبك في غسيله ... ولما تغسليه .... غسليه اولا فقط بالماء .... و بعدين الشامبو..... و لما تخرجي من الدش ... مسحي على شعرك اي تونيك ... او القليييل جدا من زيت جوز الهند على الاطراف فقط
اما النقطة المهمة يلي من شانها كتبت التعليييق عشاان افيدك اكتر هي _____ the inversion method طبعا هي طريقة تطويل للشعر بسرعة فائقة *****الله .... طبعا حاولي اتباع النصائح و ارجعي للموضوع عشان اطمئن على حالة شعرك..... ولا تنسي الدعاء لرب العالمين ..... و السلام عليكم
العابدة الحامدة
السلام عليكم اختي :happy: حياك الله ..... طبعا شعرك سيكون تلف من الصبغات .... ههه عادي..... المسكين كرفستيه ____يعني اجهدتيه______ و بدا ينتقم منك بذي الحرب ليبرز قيمته الغالية بعينيك....... ما عليك من التفلسف ههه حاولي مثلا قبل الشاور زيتيه بزيت جوز الهند ...... ولما تنشفية اعملي ماسك سريع ...... بيضة + موزة+عسل+زيت جوز الهند+زيت اللوز الحلو....... و حاولي تخلطيهم منييح عشاان ما يتعبك في غسيله ... ولما تغسليه .... غسليه اولا فقط بالماء .... و بعدين الشامبو..... و لما تخرجي من الدش ... مسحي على شعرك اي تونيك ... او القليييل جدا من زيت جوز الهند على الاطراف فقط اما النقطة المهمة يلي من شانها كتبت التعليييق عشاان افيدك اكتر هي _____ the inversion method طبعا هي طريقة تطويل للشعر بسرعة فائقة *****الله .... طبعا حاولي اتباع النصائح و ارجعي للموضوع عشان اطمئن على حالة شعرك..... ولا تنسي الدعاء لرب العالمين ..... و السلام عليكم
السلام عليكم اختي :happy: حياك الله ..... طبعا شعرك سيكون تلف من الصبغات .... ههه عادي........
جزتكى الله خيرااااا ...انا هاجرب اعمل الماسك والطريقة دى كنت بسمع عنها هاعملها واقولك بامر الله .....ومتشكرة اوى على ردك ياقمر