بنت النيل**
بنت النيل**
موضوع الخادمات يختلف من واحدة للثانية يعنى الامينة بتكون امينة على طول و الخاينة الغدارة بتبان على طول ومن اول تجربة عموما انصح كل واحدة انها تقرا سورة يس وهى بتختار الخادمة خاصا الاندونسيات وربنا يكرمها فى اختيارها...... اما موضوع الخادمات المسيحيات فانا ارفضة تماما لانهم يجلسوا فى اى ركن من البيت يصلوا و يولعوا الشمع وحاجات غريبة ثم هم اصل النجاسة دة حتى النظافة والشطف بعد التبول ما يعملوة يعتمدوا على الاستحمام مرتين فى اليوم و باقى اليوم اللة ما يوريكم الرائحة الكريهة كما انهم يحبوا اكل الخنزير وتكون رائحتهم من كتر اكلة ....... يا حفيظ ....طبعا المسلمة انظف و احسن 100 مرة كفايا انك تفكريها بربنا ترجع عن اى فعل ممكن يكون خاطىء.......... اما موضوع الخوف من الخادمة على الزوج فلو كان مقرف و رمرام حيبص لاى واحدة حتى لو كانت كافرة وكل ست نقدر تعرف زوجها ونوعة يعنى لو كغن بتاع شغالات يبقى الاحسن ما تدخلهم البيت خالص .... وشكرا للتحذير الاحتياط فعلا واجب
القمورة أمورة
جزاك الله خير..
وانا اتفق مع رأي الأخت المتغليه
المسلمات أولى باستقدامهم ومن تجربتي بعد 6 اندونيسيات ما ارتحت إلا مع فلبينية عمرها 42 وللأسف غير مسلمة لكنها محترمة جدا ونظيفه ومطيعه واسأل الله ان يهديها للإسلام ... ومعظم القصص اللي وردتيها عن السحر حصلت لصديقات لي وهذا واقعي ولكن يكونون من الجنسية الاندونيسية لذا بعدت عنهم تماماً..
شاكره لك حرصك على تنبيهنا..
:26:ِ
عاشقة التصميم
جزاكِ الله خير على هذا التنبية:26:
ام الغاليه
ام الغاليه
جزاك الله خير اختي العود المنثور

اجمل تحيه لكي
ام الغاليه
أمل عمري
أمل عمري
العود المنثور

اشكرك اختى جزيل الشكر

الخدم مالهم امان ابداً ابداً وانا ضدهم على طوووووووووول :30:

والله في البيت يروح صوتي اقول للوالده لاتخلي عليها اي شي والوالده الله يحفظها تقول لي لا اعرفها طيبه وماراح تسوي شي :06:

لا والمصيبه ان اخوانى الصغااااااااااار يموتون فيها وانا من اشوفها او اشم ريحتها تجيني دوخه :11:

مسكين اخوك الصغير:( كيف طاعكم قلبكم تخلوه لوحده مع وحده من اتباع الشيطان

<<<<< وحده تحارب جميع انواع الخدم :o

يااااااااااااااااامصبيتي الوالده تعطيي ملابسها القديمه على طوووووووول لكل خدامه

حذرتها اكثر من مره لكنهـــــــــــــــا
ماتسمع كلامي :44: