هتجنن على خلطة تكثف الشعر

العناية بالشعر

هاي يا بنات!!!!!!! :39: ..انا هتجنن على خلطة تكثف الشعر و تمنع سقوطه من غير اضرار وممكن حد يقولي اذا بينفع اخلط الزيوت الطبيعية زي زيت الجرير و جوز الهند و اللوز مع بعض في زجاجة واحدة و استخدمهم سوا؟؟؟؟؟ انا شعري بيقع خصل خصل و نفسي الحقه بسرعة :angry: مين هصعب عليه و يساعدني؟ :(

ميرسي :27:
13
2K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

أمونة القمورة
أهلا أختي رأيت رام الله
أنا ماعندي فكرة
بس أعرف وحدة عملت خلطة زيوت (7 زيوت)
مثل زيت الزيتون زيت الخروع زيت اللوز.............إلخ

ونفع وياها
بس الخلطة ماتنفع لكل شعر
أتمنى إنج استفدتي
وإن شاء الله البنات بيفيدونج أكثر

تحياتي
أمونة القمورة
bonnaa
bonnaa
حبيبتى سلامة شعرك من التساقط .. انا هكتب لك وصفة موجودة هنا فى المنتدى بس بصراحة مش فاكرة مين صاحبتها وبصراحة البنات شكروا فيها جدااااااا ..
بصلة كبيرة شوية + 2 او 3 اكواب ماء + حفنة متوسطة باليد من الحنة او السدر
ضعى الماء مع الحنة وقطعى البصلة الى 4 اقسام كبيرة وانقعيها لمدة ليلة واحدة فقط ثم صفيه من الحنة والبصل ثم خذى الماء واشطفى به شعرك يوم ورا يوم وهذه الكمية تكفى لمرة واحدة فقط وتبان النتيجة بعد 3 اسابيع تقريبا بيخف التساقط ويكون الشعر كثيف .. بس للامانة انا مش جربتها لكن البنات هنا مدحوها كتير وربنا يوفقك حبيبتى .
وفى وصفة تانية برده هنا بالمنتدى ..
اخلطى 3 ملاعق خميرة فورية مع كوب زيت جوز الهند وادهنى شعرك به لمدة ساعتين .. واذا حبيتى وصفات اكتر دورى بالمنتدى هتلاقى كتير بس المهم تشوفى ردود البنات عشان تتأكدى انها فعلا هتفيدك .. معلش ياقمر طولت عليكى .. بس حبيت افيدك
رأيت رام الله
رأيت رام الله
ميرسي يا بنوتات على مساعدتكم..ميرسي Bonna و انت يا امونة :27:
*الماسه*
*الماسه*
انا عندي لك حل من الصيدليه
فيه مستحظر عندهم مادري شسمه بالضبط لكنه مستخلص من الثوم
ولون غرشته سوداء وعليه ستيكر احمر وعليه رسمة ثوم..وسعره 120 ريال اذا مالتغير السعر
انا مجربته من زمان حلووو مره في توقف التساقط وكثافة الشعر
فراشه تآئهه
فراشه تآئهه
صابون الغااااااااااااااااااااااار يوقف التساقط ويكثر الشعر وانا مجربته