shah_shah75

shah_shah75 @shah_shah75

عضوة جديدة

مساااااااااعده ضروريه

الكروشيه والتريكو

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أخواتي الحبيبات خبيرات الكروشية عايزه مساعده ضروريه
في الجاكت ده أنا عملته بس طلع صغير على مقاس دميه
وأنا عايزه أعمله لبيبي ومش عارفه ياريت لو تساعدوني فيه
وتفضلوا الجاكيت وباترونه بالأنجلش

Ch 38

Row 1: dc in 3rd ch from hook, across to last 2, dc in last 2.

Row 8: dc in 3, 3dc in next dc and in every dc bet. picots, dc in last 2dc. (21-3dc groups, 5-dc)

Row 9: dc across row working 1 inc in the middle dc of ea 3dc group.(89 dc)

Row 10: dc evenly across (89 dc)

Row 11: dc in 2, across to last 2, dc in last 2. ch 1

Sc along left front edge to neck, work 3 sc into corner st, (ch 3, sk 1, sc in next) along neck edge, work 3sc into corner and sc along right front edge.

Sleeves: att yarn in sleeve hole. Work 5 rows of dc. Break off and tidy all ends. For safety’s sake I did not want holes and picots near a baby’s hands.. if you would like a row of picots to edge the sleeves, you can work as for the last row of sweater.

عايزه بس أعرف أعمله لمقاس كبير لأني عملته وطلع صغير وفكيته من تاني
وجزاها الله كل خير من ترد علي
شكرا جزيلا لكن أخواتي في الله
12
1K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

shah_shah75
shah_shah75
لو سمحتن يا اخوات اريد المساعده
يعني 16 واحده تدخل ومافيش رد واحد حتى
shah_shah75
shah_shah75
يا بنات لو على الترجمه أنا ممكن أترجمهلكوا
مافيش مشكله أنا بس عايزه أعرف التقسيم للمقاس الكبير لأني عايزه أعمله أكبر من كده
انين قلب
انين قلب
السلام عليكم
بصى يا حبيبتى انا متهيالى البداية 38 سلسلة ده قليل جدا متهيالى عشان تعمليه لسن اكبر لازم يكون عدد السلاسل اكبر من كده بكتير
مش عارفة 83 ولا ايه حاولى تبحثى تانى لان اول حاجة ليا كانت نفس مشكلتك قبل ما ابحث
بالتوفيق يا قمر لا تنسينى من دعواتك
عاشقة السهر اليل
السلام عليكم بصى يا حبيبتى انا متهيالى البداية 38 سلسلة ده قليل جدا متهيالى عشان تعمليه لسن اكبر لازم يكون عدد السلاسل اكبر من كده بكتير مش عارفة 83 ولا ايه حاولى تبحثى تانى لان اول حاجة ليا كانت نفس مشكلتك قبل ما ابحث بالتوفيق يا قمر لا تنسينى من دعواتك
السلام عليكم بصى يا حبيبتى انا متهيالى البداية 38 سلسلة ده قليل جدا متهيالى عشان تعمليه لسن اكبر...
للرفع
عاشقة السهر اليل
للرفع