ارجوكم محتاجه منكم شى ضرورى جدا جدا جدا

علاج السمنة والنحافة

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

لو سمحتكم عايزاكم كلكم تشاركونى فى هذا الموضوع انا قرب على زواجى 7 اشهر وحتاجه منكم طريقه رجيم

كويسه تساعدنى على انقاص وزنى للوزن المثالى او ما يقرب من المثالى بالله عليكم ساعدونى وربنا يجعله فى

ميزان حسناتكم انا وزنى 75وطولى 165 بس المشكله عندى ان لما بخس بنزل من وجهى خالص وطبعا انتوا عارفين

الشكل بيبق وحش ازاى ومينفعش خالص مع فرحى وكمان عايزه اوضح حاجه انا الزياده عندى اكتر بتكون فى البطن

والفخذ او الارداف ارجوكم ساعدونى نفسى القى نتيجه ارجوا المشاركه معى

جزاكم الله كل الخير]
5
518

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

ريم الفهد
ريم الفهد
انا مثلج اختي الغالية 00

الوجة ينحف ولاكن الجسم لا يتغير منة الا شيء بسيط

اذا زواجج بعد 7 شهور فرصة وفرصة كبيرة انتي تقريبا توصلين لوزن ال64 جميل جدا 00

اول شي ابتعدي كل البعد عن القهوة والنسكفية والكبتشينو فهي من اكبر المسببات لكبر حجم الجسم السفلي

من ارداف وبطن 000

وابتعدي عن الاكلات السريعة والدهون والاملاح فالاملاح تخزن الماء في الجسم والدهون يصعب على الجسم هضمها فتتكون في البطن والارداف والفخذ

والنشا الذي في الخبز والرز يحترق ويصبح سكر ويتجمع في البطن والارداف 0000000

اختاري رجيم مناسب 000

واكثري من المشي فالمشي يساعد من التخلص من الكرش والارداف والقسم السفلي من الجسم

وابتعدي عن العشاء قدر الامكان صحيح ان من الصعب النوم وانتي تشعرين بالجوع ولاكن استبدلي العشاء بالاكثار من الماء

الشاي الاخضر يساعد على انقاص الوزن اشربي من 5 الى 8 اكواب في اليوم مع الزنجبيل 00

ودائما تخيلي عزيزتي انكي تلبسين ذلك الفستان الابيض الجميل وانتي بقوام وجسم مشدود 000000

وربي يوفقج 000000000
om firas
om firas
اول شي الف مبروووك والله يوفقكك ويسعدك اختي الكريمه وما شاء الله عندك سبع شهور مده كافيه بس لازم يكوون عندك الارده
القويه والهدف الي راح توصلي الو ما في شي مستحيل اختي وانتي ما عندك زياده كتيره يعني بحدود ثلاث شهور بيكوون وزنك تمام وطبعا لازم رياضه مع الرجيم ميشان جسمك يكووون مشدود ومتناسق في رجيمااات كتيره في المنتدى انتي اختاري الرجيم الي بيتحسي حالك راح توظبي عليه مو يوم يومين تملي وتتركيه اي سؤال اختي اسالي وان شاء الله الاخوووات ما بيقصروا معك

اتمنى الك التوفيق والزواج السعيد وتكووني احلى عروووس يوم الزفاف
غادة رشيد
غادة رشيد
الف مبروك اختي ويارب يسعدك اهم حاجة حاولى ماتتعشي ومارسي رياضة المشى وعليكي بالشاي الاخضر مع الزنجبيل وكلي من كل حاجة بس بكمية بسيطة واشربي ماء كتير 8 اكواب في اليوم
حبة الماس77
حبة الماس77
مبرووووووووووووووووووك الله يوفقك