zeireda
zeireda
يا بنات كل واحدة وبصراحة توصفلنا ماذا اعددتى لاسرتك على الغداء اليوم اوصفلنا وجبة الغدا وكيف اعددتيها :angry: مايهمش ان كانت وجبة غير متكاملة لكن اكيد هنستفيد من وصفات بعض :icon28:
يا بنات كل واحدة وبصراحة توصفلنا ماذا اعددتى لاسرتك على الغداء اليوم اوصفلنا وجبة الغدا وكيف...
أنا انهاردة ان شاء الله هعمل oriental day
معملتش لسه الفول اللى كنت عاوزة اعمله فا هعمله مع شوية حاجات oriental
أصلى زهقت من العمايل خلاص
MISS_CHEF
MISS_CHEF
يا بنات كل واحدة وبصراحة توصفلنا ماذا اعددتى لاسرتك على الغداء اليوم اوصفلنا وجبة الغدا وكيف اعددتيها :angry: مايهمش ان كانت وجبة غير متكاملة لكن اكيد هنستفيد من وصفات بعض :icon28:
يا بنات كل واحدة وبصراحة توصفلنا ماذا اعددتى لاسرتك على الغداء اليوم اوصفلنا وجبة الغدا وكيف...
ما شاء الله عليكم ........هوانم جاردن سيتي

انا بافكر واحتاااااااس واخر شي سي السيد هو اللى يقرر وتطلع اوامر وفرمانات عسكرية
بيقولي انتى بتأكليني على كيفك ......وانا باعمل الاشياء اللى عندي بالثلاجة ومش عاجب

امبارح ناس ارسلوا لنا مقلوبة بالدجاج والزهرة والطاطس والباذنجان والفلفل البارد والبصل بالرز الامريكي .......وورق عنب ......وسي السيد لم يعجبة المقلوبة كل بس ورق العنب

واليوم اللى قبلها ناس ارسلوا لنا محاشي ملفوف وباذنجان وفلفل وبفتيك الدجاج وملوخية اعشقها تغدينا منها امس ورز مصري بالشعيرية ودجاج محشي رز وارز بالكبد والقوانص وبامية وحاجات كتيرة حطيتها بالثلاجة لم ياكلها سي السيد

دائما احتاااااااااس بالاكل البايت ومش عارفة اتصرف فية

لم افهم عبارتك يا عزيزتي (أنا عملت فول مدمس أمبارح علشان أعمل فول بالصلصة انهاردة اللى هى عاملة زى تخديعة المحشى وجبت أمبارح باذنجان علشان أعمل محشى بكرة ان شاء الله
بس لسه عندى أكل وجوزى انهاردة متغدى فى الشغل
وأنا عندى صينية بطاطس ورز وكمان مكرونة بشاميل
فا مش هعمل أكل حرام الاكل يترمى )

وكيف يمكن عمل الفول بالصلصة غششيني

اليوم عند اهلى رز ابيض بسمتى وصالونة لحم ( يعني مرقة اللحم بالصلصة والطماطم )
pelican
pelican
اليوم والدتى مسافرة يعنى مش معزومة سمك مقلى وارز وسلطة
zeireda
zeireda
بصى حبيبتى
هو فول مدمس عادى وبتحطيله صلصلة وشبت وبقدونس وكسبرة وتسبيه يتسبك (يعنى بتسبكى الصلصة وبعدين تحطى الخضرة دى وبعدين الفول )
فانا بحط خلطة المحشى على طول ما هى هياها
MISS_CHEF
MISS_CHEF
بسم الله

فكرتك حلوة

قصدك الفول العلب والا

انا مرة عملتة بالباشميل وكااااان رهيب

وأنا عندى صينية بطاطس ورز وكمان مكرونة بشاميل
فا مش هعمل أكل حرام الاكل يترمى ) هالعبارة ما فهمتها قصدك بايت ازاي حفظتية بالفريزر والا الثلاجة .....

عاوزة اتعلم احفظ الاكل الباقي
من يومين كان عندي ورق عنب فحطيتة بالفريزر صح اللى عملتة والا لأ

شكرا لك