اسيرة الأمل

اسيرة الأمل @asyr_alaml

عضوة شرف عالم حواء

سؤال لكل من............... ينبى بيت العمر

المنزل والديكور

سؤال لكل من............... ينبى بيت العمر</STRONG>
السلام عليكم
كيف الحال ياعضوات حواء
عندى سؤال للى يبنون بيت العمر
هل تبنونه عن طريق سلف من احدى البنوك يعنى تورق علشان طبعا لازم نتبع الحلال لبيارك الله فى البناء
او تحويشه عمر واللى تحويشه عمر كم سنه وانتم تحوشين وكم المبلغ المرصود للبناء
او عن طريق البنك العقارى وبعد كم سنه جاكم من تقديم الطلب وبيت العمر فيلا خاصه فيكم ولا مسويين اجار للزمن
يالله اشوف تفاعلكم و ان شاء الله اسرد لكم قصتى مع البناء وكميه الاخطاء اللى وقعنا فيها
نبغى بيت والسلام:(

ارجو من المشرفات رجاء حار عدم نقله من هذا القسم
لانه هنا استطيع ان اجد الكثير على تساؤلاتى وهذا يهمنى وفى غير هذا القسم لن اجد احد يرد على فى خصوص هذا الموضوع
بارك الله فيكم
8
2K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

اسيرة الأمل
اسيرة الأمل
وينكم يابنات ولا مافى احد يبنى
بانتظاركم لاتتاخروا
BINTalnoor
BINTalnoor
هلا قلبي الله يسهل اموركم يارب والاخطاء ياما ناس تقع فيها مش عيب بالنسبه لنا بنينا شويه من تحويشه وشويه من ابو زوجي وشويه من البنك وشويه من الاسهم لمن ارتفعت شوي بعنا والحمدلله حتى اننا ولله الحمد لمن خلصنا تقريبا فرشنا كل البيت بس باقي الكماليات من تزيين واكسسوارات وهذا انا يجي دوري تقريبا هنا اذا في اسئله ثانيه لا تترددي بس انا حبيت اوضح لك بعد شغله انا اصلا زوجي راتبه زين هو طبيب اخصائي اول وراتبه ممتاز وبعد نحن بنينا فله اجرناها فايضا بتدخل علينا ربح عشان كذا الامور مستورة والحمدلله.
نجازيه
نجازيه
انا لسه ما بنيت لكن بناء الفلل مو زي بعض في التكلفة يعني حسب مساحة البناء وحسب مواد التشطيب .........فيه تشطيب فخم ....ومتوسط ..........وبسيط متواضع

وكل يبني حسب امكانياته
تفداك روحي
تفداك روحي
مرااااحب
موضوع مهم وشيق
بس حنا لسه في اول الطريق
الله يساااعدنا ويعينا وكل البنات اللي مثلي باول الطريق
لك تحياتي
اسيرة الأمل
اسيرة الأمل
بنت النور شكرا لردك
احنا نفكر نخلى البيت اللى ساكنين فيه استثمار لانه فوق نبنى شقتين وملحق للايجار واحنا بالدوراللى تحت وناجره كمان ونسوي فله صغيره لنا الله يوفقنا ويوفقكم
نجازيه- تفداك روحى شكرا للمرور وان شاء الله يقويكم ويرزقكم لبناء بيت العمر
وننتظر البقيه لاتتاخروا ولاترى بزعل <<<احد درى عنها