ايه الفرق بين خصوبة عالية ويوم خروج البويضة

تأخر الحمل

اخواتى افيدونى
الاخت ام صباح حسبت لى ايام التبويض وقالتلى فيه ايام الخصوبه فيه عاليه وبعدها يوم الاباضة عايزة اعرف يعنى المفروض انه يحصل جماع فى ايام الخصوبة العالية ولا بعد يوم الاباضة اى خروج البويضة ياريت اللى يعرف يرد عليه
6
8K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

lonely4e
lonely4e
هلا حبيبتي الجماع لازم يتم في ايام الخصوبة العالية وليس بعد خروج البويضة والله يسهلك امرك ,,,
شمعة صغيرة
شمعة صغيرة
والله انا بعد قاهرني هالموضوع مااعرف وش الفرق بين خروج البويضه من المبيض ووجودها في القناه ونزولها في الرحم علما بإن الدكتوره شافت البويضه لسى في المبيض وقالت لا زم يصير جماع وتعالي بعد يومين وجيت وشافت البويضه نزلت وقالت بعد لا زم يصير جماع هي الدعوه وش هي !!!
المعلومه اللي عندي تقول ان البويضه تعيش 24 ساعه بس السؤال متى تبدا تعيش يعني من خروجها من المبيض أو وقت نزولها فهموني ؟؟؟؟؟؟؟ ادري حوست عليكم صارت كأنها فزوره ههههههههه
فزدق مملح
فزدق مملح
اهلا يا جي جي حبيبتي انا قريت للدكتورة انها تقول فترة الخصوبه هي الفترة اللي تهيئ البويضه للخروج ولو تم فيها جماع ايوة ممكن يصير حمل لان الحيوان المنوي بيستمر لفترة ممكن خلاله يتم تلقيح البويضه ولو تم لجماع في يوم التبويض ايضا ممكن يصير حمل لان البويضه بتستمر 24: 48
تقريبا
ويارب يا جي حي اسمع خبر حملك قريب
وسامحيني ماعرف اشرح كويس
gegeelgindy
gegeelgindy
هلا حبيبتي الجماع لازم يتم في ايام الخصوبة العالية وليس بعد خروج البويضة والله يسهلك امرك
جزاكى الله خيرا حبيبتى على ردك عليه
gegeelgindy
gegeelgindy
والله انا بعد قاهرني هالموضوع مااعرف وش الفرق بين خروج البويضه من المبيض ووجودها في القناه ونزولها في الرحم علما بإن الدكتوره شافت البويضه لسى في المبيض وقالت لا زم يصير جماع وتعالي بعد يومين وجيت وشافت البويضه نزلت وقالت بعد لا زم يصير جماع هي الدعوه وش هي !!!
المعلومه اللي عندي تقول ان البويضه تعيش 24 ساعه بس السؤال متى تبدا تعيش يعني من خروجها

من المبيض أو وقت نزولها فهموني ؟؟؟؟؟؟؟ ادري حوست عليكم صارت كأنها فزوره ههههههههه
شكرا حبيبتى شمعة صغيرة على مرورك وفعلا هى فزورة وعايزين نعرف حلها ايه