هبه عبد العظيم
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
صباح النور يا مسلمه انا اهوه فى الميعاد الى انتم حددتوه لكن يظهر رمضان مخلى الكل صايم حتى عن الانترنت عموما انا موجوده يا بطات ومستنيه ظهوركم الكريم

ويا ام ياسمين مستنيه تليفونك ومش هتحرك من البيت
هبه عبد العظيم
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
مسلمه عايزه احط صوره فى توقيعى زى بتاعك اعمل ايه؟؟
moslema_3
moslema_3
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
شوفى يا هبهوبه هديكى اللينك بتاع الصورة و لما تيجى تعملى التوقيع اختارى صورة و حطى اللينك بتاعها و هى هتطلعلك
http://www.w6w.net/upload2/03-10-2005/w6w_20051003042002a0dabc6f.jpg
فهمتى قصدى يا هبهوبه؟
moslema_3
moslema_3
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
دندوووون لو سمحتى عايزة طريقه الأرز الأصفر بالزبيب عارفه قصدى اللى بيبقى فى العقيقه مع الخروف عرفتى قصدى؟
شيرى 44
شيرى 44
صبااااح الخير يا حلوين الظاهر ان مافيش حد النهاردة ( أستفرد أنا بالصفحه يعنى ؟ ) وحشتووووووونى كلكم
صبااااح الخير يا حلوين الظاهر ان مافيش حد النهاردة ( أستفرد أنا بالصفحه يعنى ؟ ) وحشتووووووونى...
ازيكم يا بنات .. وايه اخبار الصيام معاكم ؟ يارب كلكم تكونوا بخير :)

عايزاكم تباركوا لى .. مش انا انبارح عملت لهم ام على :icon28: وكلهم حلفوا بيها وطلعت تحفه.. احلى من اى مره اكلناها بره وقعدوا يطلبوها منى تانى :D فتحت على نفسى فتوحه بأه

هبه ممكن تقولى لى عملتى صينيه الكنافه ازاى ؟ عشان عندنا وعايزه اجرب اعملها لهم

بصوا بأه انا لأول مره ويارب ماتكونش آخر مره حقول لكم وصفه كنت جايباها من سايت على النت وجربتها وطلعت حلوه اوى بس انا غيرت فى مكونتها شويه

هى : فراخ بالكريمه والكارى
كيلو فراخ مقطع الى مكعبات صغيره - 2 بصلة كبيره مفروم - نص علبة مشروم تقريبا ( حسب الرغبه ) - 3 طماطم مقطعه الى مكعبات صغيره ( او 3 جزر مبشور حسب الرغبه ) - 3 ملعقة صلصة طماطم - ملعقه ونص تقريبا كارى ( تذوب فى قليل من الماء ) - ملح - فلفل - مقدار من البشاميل

الطريقة :
نضع السمنه ونقدح بها البصل ونضع فيها الفراخ مع التقليب المستمر (واضافة شويه ماء بسيط حتى لا يحرق ) حتى يبدأ فى النضج .
نضيف المشروم والطماطم (او الجزر) ونضع الكارى والملح والفلفل وصلصة الطماطم وتترك حتى تنضج جميع المكونات ثم نضيف البشاميل الى ان تغطيه ويقلب الجميع .
و تقدم مع الأرز الأبيض وبالهنا والشفا :)

ياريت تجربوها وان شاء الله حتعجبكم