الاميره ورده
الاميره ورده
والله يا اختي كل شي يعود على مدى التزامه الدينى ولا هذي وظيفه صح صعبه شوي بس ترى عند الاطباء شي عادي
تبّــــوله
تبّــــوله
الله يعينها اذا بتوافق!!

هاذا مرته لازم قلبها صخر وتتحمل

:26: :17:
الحب كده
الحب كده
حقولكم رايى انا طبيبه من مصر انا معرفش هل المواضيع دى تختلف من بلد لبلد ولا لأ
انا شايفه ان 80% ويمكن اكتر من اطباء النسا مش كويسين من الناحيه الاخلاقيه واللى اكتر منهم كمان دكاتره الجراحه بتبقى اخلاقهم حاجه صعبه جدا
وحتى لو اخلاقه كويسه بيبقى عنده جرأه غير عاديه من كتر اللى بيشوفوه
انا اشتغلت فى النسا فى سنه التكليف (سنه التكليف بتبقى سنه بعد البكالريوس بنقضيها فى مستشفيات صغيره كتدريب وخدمه للبلد )
وكان بيدينا دكاتره نسا محاضرات وكانوا بيتكلموا عن بلاوى مثلا ازاى تعرف اذا كانت العيانه اللى جيالك دى فعلا عيانه ولا جايه مزاج (قله ادب)علشان تردها وتمشيها طبعا الكلام كان موجه للاطباء الرجاله اللى معانا
كانت اول مره اعرف ان ممكن واحده تروح لدكتور نسا علشان مزاجها كده
وبعدها سمعت حاجات كتير من اصحابى اللى شغالين فى مستشفيات وازاى فعلا الستات بييجوا يعاكسوا الاطباءالرجاله
انتم ممكن متكنوش متصورين بس والله بيحصل انا برضه مكنتش متخيله لغايه مسمعت عن قصص حقيقيه
فبيتهيالى لو واحد عايش فى جو زى ده صعب مايفقدش الثقه بالستات كلهم او اخلاقه تتغير
غير كده بيبقى مشغول طووووول الوقت ممكن يطلبوه فى اى لحظه ومالوش مواعيد
انا رايى بلاش لو هوه مش لقطه قوى قلته احسن
لقطه اقصد بيها متدين واخلاقه واثقين فيها
والله اعلم
muhaaa0na
muhaaa0na
والله المفروض انهم يسألوا عنه اول وعن اخلاقه وبعدين مو عشان انه دكتور نساء وولاده خلاص يعني كل وحده بترفظه بس عليها اهي اذا كانت من النوع الغيور مره احسن لها لاتجازف علشان لاتصير مشاكل بعدين وتتحطم حياتها واذا كانت مو غيوره كثير تاخذه وتتوكل على ربها وبعدين صدقيني بتتعود على المساله بتصير عندها عادي انا عن نفسي بفكر بنفس هالكلام اللي قلت لك اياه وحطيت نفسي بمكانها وبعدين خلها لاتستعجل وتاخذ راحتها في التفكير بتروي والله ان شاء الله يوفقها ويهديها للي فيه خير وصلاح لها وخصوصا انه دكتور ومركزه اوكي بعد
! طـواري !
! طـواري !
اما عاااااااااااااااد اخذه يالهوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووي