أم فرح وجنى
أم فرح وجنى
بسم الله الرحمن الرحيم

واضح يا أختى إن بنتك بتعرف الوقت المناسب لعمل هذا الشئ، وهو وقت وجود والدها.

أنا بنتى الصغيرة كانت بتصوت بهذه الطريقة:06::06:

، وكنت باقول لها لما تخلصى عياط نبقى نتكلم، ونشوف إيهالموضوع. وأنهى الجملة إنى فى المطبخ باعمل كذا أو بانشر الغسيل، لما تبقى تهدى تعالى.

ونفعت معايا

، فكانت تيجى تقول أنا خلصت بكاء، وكنت بابكى علشان .......

وفى مرات كانت بتهددنى بإنها حاتخبط راسها فى الحائط أو على البلاط، وكنت أجرى عليها حتى أمنعها.

لكن حماى الله يرحمه، نصحنى بأن أتركها تخبط رأسها

وجاءت فى يوم ، ونزلت على الأرض وهددت بخبط رأسها على الأرض، وتركتها تخبطها وأنا واقفة أتفرج عليها.

هى لقيت رأسها وجعتها، قالت لى "آه، دى واوا قوى"

وبعد كده بقيت تختار المكان اللين اللى حا تخبط رأسها فيه.

دلوقتى بعد ما كبرت شوية، بعد ما بقى عمرها 3 سنوات، لما أحس إنها زعلانة، باحسس على شعرها،وآخدها فى حضنى، وأسألها إن كانت تحب نقعد مع بعض علشان نشرب الشاى بالحليب وندردش شوية..

كل ده جعلها تشعر بأنها إنسانة كبيرة، بتعقل الكلام..

كمان خدى من كلام الأخت اللى بتنصح بشرب مياه زمزم، وقراءة القرآن والدعاء لها.

وأهم حاجة إن أعصابك تكون فى هدوء تماماُ، حتى وأنتِ فى قمة غيظك.
" والكاظمين الغيظ والعافين عن الناس"

ولكِ خالص الدعاء
رسمتك بعيني
رسمتك بعيني
جزاكم الله خير باشربها مويه مقريه وادهن جسمها عسى شياطينها تهجد

وبجرب طريقه الاخت مصرقعه بس كيف اسد الفتحه يعني صاحت او اذا اغشت اسدها ويرجع ان شاء الله نفسها ؟!!
مدري وش علاقته سبحان الله التنفس بفتحة الشرج !!

مشكوره اخت ساميه الله يعين صراحه انا بنتي عمرها خمس سنين ولاطرى عليها تترك هالعاده
تفشلني اذا رحنا لاحد ولعبت مع بناتهم الصغار لو يطقونها طقه خفيفه او تبي شي منهم ومايعطونها تعالي شوفي صيااااح كنه مقطوع قلبها وارحم البنات اللي يلعبون معاها يقعدون يحلفون لي انهم ماسوولها شي وانا ادرى فيها
الله يصلحها بس

مشكوره الاخت متحنيه ويقضانه بجرب هالطريقه ان شاء الله تنفع جزاكم الله خير

اشكرك ام فرح وجنى جزاك الله خير لكن مااتوقع انها تسوي هالشي عشان ابوها هي لما تصيح اجي واقولها خلاص خلاص ويمكن تشوفني متوتره وتجيها هالحاله
انا مااهتم فيها لما تصيح بالعكس اطنشها الا اذا شفتها مااستعادت نفسها يعني اذا ماصارت تشاهق
nazeek
nazeek
اعملي لها تنفس صناعي
سمعت بكذا بس ماني متاكده
هقوة غرام
هقوة غرام
روحي سوي لها تخطيط بنتي كذاا
selen2000
selen2000
الله يعينا عليهم هالمدلعين والله كله دلع في دلع انا ولدي كذا بس اسد من تحت واكفه في مقدمة راسه يعني زي لما يكون شرقان من مويه اعطيه هواء في راسه يوووووووه مدري فهمتي او لا مااعرف اشرح اكثر ان شاء الله فهمتيني المهم ان نفسه يرجع الحمدلله والله يعيننا عليهم بس