الاندومي بلييييييييييييييييييييييييييز الكل يدخل للعون والمساعده

اطباق عالم حواء

عارفه اني عبيطه وهتضحكوا عليا بس بجد والله مش عارفه اعمل ايه :icon33::icon33: ماشاء الله اغلبكم فنانات وانا لسه مبتدئه اهئ اهئ اهي بس محدش يشمت فيا بكرة اتعلم وابقي فنانه زيكم :icon28::icon28: يووووووووووووووووووه نسيت كل سنه وانتم كووووووووووووووووووووووووولكم بخير وصحه وعافيه وبس بقي ادخل في الموضوع اخويا جبلنا كرتونتين اندومي :angry2::angry2: طبعا انا معملتهاش قبل كده فقولت الحق نفسي قبل رمضان واجربها علشان ماتفضحش والناس صايمين ومش هيقبلوا اي اخطاء اتبعت الخطوات المكتوبه علي الباكيت وهي اني اغلي الماء واضع فيه الشعريه وبعد 5 دق احط كيس التوابل الللي معاها طلعت اوك بس المشكله اني مش بحب الاكل بتاعي يكون باهت كده ومفيهوش الوان وروح وبهجه ]فحابه اعرف انتو بردوه اكيد ليكوا طرق تانيه يعني ممكن اضيف عليها ايه يخلي طعمها وشكلها احلي ومشكوووووووووووووووووووورين مقدما
13
1K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

ماما نونو
ماما نونو
ردوا عليا بليييييييييييييييييييييييييييييز واللي ما يعرف الاندومي هي الشعريه اللي في اكياس وتكون طويييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييله
مغرورة بس حلوة
حبيبتي انا اجيب جرز وابشره واجيب ملفوف واقطعه بشكل طولي وأجيب بروكلي وأقطعه بشكل طولي وأجيب فلفل أخضر رومي ونفس الطريقه أقطعه بشكل طولي اغلي النودلز في المويا بعدها احمي مقلاية واحط فيها الخضار دقايق بعدها احط فوقها النودلز واجيب ملعقة صغيره صويا واضعها عليه مع وضع التوابل وبالعافيه واحيانا اضيف له قطع دجاج :)
اخت اطياف
اخت اطياف
هلا حبيبتى انا اسويها مثل الكبسه والله تطلع جنان بس ماحط عليها
التوابل حقتها احسن لانها مضرة
والطريقه افرم البصل التوم واكشنها فى الزيت واحط عليها فلفل رومي وكمان جزرمبشور
واقلبها الين ماتذبل بعدين احط طماط مطحون شوية معجون الطماط وحط التوابل حقتى البهارات المشكله طبعا والملح واضيف المويه احط الاندومي واخليها تتسبك والله تطلع خيال
انتى جربي وشوفى يارب اكون افدتك
شمس راكبه جمس
شمس راكبه جمس
حبيبتي اهم شئ انك تقللي المويه بتعتها
وبعدين بتحطي الزيت بتعها معها
وتحطي الشعريه وقبل ماتستوي بشويه
تحطي البهارات بتعتها معها علشان متروحش طعمتها وتبقئ ماسخه
وبالهنا والشفاء
ماما نونو
ماما نونو
حبيبتي انا اجيب جرز وابشره واجيب ملفوف واقطعه بشكل طولي وأجيب بروكلي وأقطعه بشكل طولي وأجيب فلفل أخضر رومي ونفس الطريقه أقطعه بشكل طولي اغلي النودلز في المويا بعدها احمي مقلاية واحط فيها الخضار دقايق بعدها احط فوقها النودلز واجيب ملعقة صغيره صويا واضعها عليه مع وضع التوابل وبالعافيه واحيانا اضيف له قطع دجاج :)
حبيبتي انا اجيب جرز وابشره واجيب ملفوف واقطعه بشكل طولي وأجيب بروكلي وأقطعه بشكل طولي وأجيب فلفل...
مشكورة حبيبتي جزالك الله اللللللللللللللف خير بس فيه مصطلحات معرفتش افسرها لاني مش استاذه ذي الملفوف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ظ النودلز ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ البروكلي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وبس شوفتي بقي الشطاره :icon28: بس علي العموم الفين شكر حبيبتي :26::26: