zainab2000
zainab2000
اختي الفتاة الشامية
الله يجزيك الخير لكن هلا انا مسافرة فما محتاجة له
ان كان ينفع الزيت أو مرجرين او زبدة فهي متوفرة لدي فسأعملها
وان كان لا فبدل
ان اشتري سمنة اشتري جاهزة فما رأيك أنت .
lolita2
lolita2
عزيزتي اسلامية عندي حل لمشكلة السمنة نفعتني كتير في العيد الي فات وانا بعمل الغربية
بما ان المحل العربي بعيد عني وكانت الحاجة ملحة اخترعت سمنة بلدي واخدة بالك اخترعت

بص يا سيتي هاتي heavey cream العلبة الكرتون الي بيها مقدار 2 كوب كريمة وافرغيها في طبق غويط وابدئي اخفقيها بالمخفق الكهربي العادي بتاع البيض يعني وافضلي اضربيها كتير بالمخفق

الاول حتتحول لقوام خرزي ابيض مفتت عن بعضة وبعد كدة مع استمرار الخفق حتتحول للون الاصفر وتتكتل

احضري شاشة او قطعة قماش قطنية خفيفة وحطي فيها الكريمة الي هي طبعا اتحولت لزبدة واعصري المية الي فيها تماما
zainab2000
zainab2000
السلام عليكم
الله يسعدك يا نانو ويوفقك كل ما شوف اسمك بحس اني عم احكي مع وحدة غالية كثير علي .
وما بعرف نفسي بترتاح .
طيب انت طلع معك بالنهاية زبدة معناه يمكن على طول فيني استخدم الزبدة ولا شو رأيك .
الفتاة الشامية
إذا كان كذا معك حق و بيني و بينك شراء الجاهزة أسرع و أفضل

و بالنسبة لرأيي أظن أنه ممكن تستخدمي الزبدة بدال السمنة تنفع بس تكون كاملة الدسم

وفقك الله و إن شاء الله بالسلامة
lolita2
lolita2
اهلا يا اسلامية يا عسولة اخجلتيني بكلامك يا عسل ربنا يوفقك يارب ويسعدك ويقومك بالسلامة
وعلي راي نجوان انسي يا جميل وارمي ورا ضهرك ( اكيد فهمتيني ) الناس دي بتحبك قوي والله

شوفي يا عسولةاسلامية والعزيزة الفتاة الشامية انا كان قصدي سمنة بلدي مش زبدة
يعني مع كتر الضرب والهبد والرزع تطلع معاكي سمن بلدي زي البقرة الحلوب كدة جربوها وقلولي رايكم
انا عن نفسي كان يومها عندي زبدة بس زي ما نتم عارفين الزبدة هنا كلها مية ومعظمها زبدة نباتي
علشان كدة افتكرت الناس زمان كانت ازاي بتعمل السمنة والزبدة من خض اللبن ( اسمها كدة )
لو فاضيين جربوا