ام دندونه
ام دندونه
ليا سؤال يا دينا بعد اذنك السمبوسك بتعمليه ازاى اقصد يعنى جاهزه و الا انتى اللى بتحشيها و نوعها ايه و منين يعنى اى معلومات عنها لان جوزى بيحبها و انا مش خبيره فيها قوى .
و بالنسبه لو عملت العجينه فى البيت لان حماتى استاذه فيها هل ممكن احشيها و اخزنها و الا الجاهزه بس هيا اللى توضع فى الفريزر و بالنسبه لحفظ الاطعمه لرمضان لازم ديب فريزر و الا الفريزر العادى لو فيه مكان ينفع .
ام جميله 2
ام جميله 2
الف مبروك على الملف الرمضانى
ويارب اجعلنا من عتقاء النار فى هذا الشهر الكريم
انا مش عارفه اشكرك ازاى كل وصفاتك تجنن اللهم اجعله فى ميزان حسناتك امين
غرومة..
غرومة..
الله يعطيك العافية حبيبتي وتسلم الايادي بس ياليت يالغالية تحطين لنا طريقة الطبخات الحلوة
الله يعطيك العافية حبيبتي وتسلم الايادي بس ياليت يالغالية تحطين لنا طريقة الطبخات الحلوة

كل عام وانت بخير يالغلا ..

جـــــد روووووووووووووعة ما شاء الله تبارك الرحمن ، الله يعطيج العافية يالغالية دوم مميزة يابعد عمري :) ..

بس سؤال لما نطبخ الدجاج ونثلجة ما تخترب :eek: ؟؟
don
don
معلومات رائعــــــــــة وهامة ودون دائمــــــــــا مميزة ومواضيعك لها بصمة : الله يعطيك العافية ويبارك فيك
معلومات رائعــــــــــة وهامة ودون دائمــــــــــا مميزة ومواضيعك لها بصمة : الله يعطيك...
ويبارك فيكى يارب بجد اشكرك وكل عام وانتى بالف خير يارب
don
don
تسلم ايديكى يا دينا ملف رائع طال انتظاره .....ممكن سؤال الفراخ المتبله بليمون كتير وبصل لو حطيتها فى الفريزر لمده طويله ما تتهريش حتى لو كانت قطع صغيره ورقيقه؟
تسلم ايديكى يا دينا ملف رائع طال انتظاره .....ممكن سؤال الفراخ المتبله بليمون كتير وبصل لو حطيتها...
اهلا يا سموحة وكل سنة وانتى طيبة يا حبيبتى :26: :26: :26:

بصى ياسموحة بالنسبة للفراخ مش حيجرالها حاجة بس انا بأفضل انك تتبليها مثلا بالتتبيلة بتاعتك وليكن ملح وفلفل وبصل وتضعيها فى الفريزر ولما تيجى تطلعيها من الفريزر تبقى تعصرى عليها الليمون ...اقولك لية ؟؟لان معروف ان الليمون لما بيطول فى الحاجة بيخليها قاسية او تقسى شوية وحتى الخل كمان لما بيطول فى الحاجة بيخليها تتفكك وتتحل شوية زى البيضة مثلا لو حطتيها فى كوب فية خل بتلاقيها تطرى مش زى ما كانت القشرة ناشفة وجامدة ...ياترى فهمتينى ؟؟