رسل1

رسل1 @rsl1

عضوة جديدة

ابنتااااااااي والم البطن ؟؟

الأمومة والطفل

السلام عليكم خواتي

بدخل بالموضوع على طوول .........انا اليوم طالعه من المستشفى لاني كنت منومه مع بنتي

السااالفه ان بنتي قبل 3ايام جااها الم فظيع عند السر وحواليه وتبكي وتستفرغ ورحناا للطوارىء وعطوها مسكن وحبوب مغص وسالتهم اذا زايدة او لا قالو لا مو زايدة...

المهم امس قعدت عليها الظهرتبكي من جديد من بطنها وقلنا لها اكلي حبوبك راحت اكلت حبتين تبي الالم يوقف

ولما زادة حالتها رحت للطوارىء وبالطوارىء تشنجت وعلى طول خدروها وقالو فيها حرارة داخليه ونوموهها

قلت لهم انا جايه بسبب الم البطن قالو البطن مافيه شي والالم يمكن حلوياات وركزو على الحرارة وقعدت يوم وبهاليوم ماتاكل ولاشي على المغذي والم البطن وقف

لما اكلت شوي على الغدا جاها الالم بعد الاكل وقلت للدكتور قال مافيها شي يمكن التهاب بالبوول

انا طلعت على مسؤليتي لانهم منومينها بس يراقبون الحرارة والبطن ماعطونا له حل

بنتي هذي عمرها 9سنوات واول مرة يصيبها

لكن اختها عمرها 12 دايما تصارخ من بطنهاااا ويجيها الم ويروح من كانت صغيرة

صحيح طولت عليكم بس مالي الى انتم ابي اعشاااب اوعلااج شعبي لام البطن ويكون مجرب تعبت

كل مانفحصهم يقولون مافيهم شي يمكن دسم او حلوياات:44::44:

ولكم جزيل الشكر
5
6K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

lidia_mo
lidia_mo
عزيزتى شوفى حالة بناتك بتشبه كتير حالة بنت صديقتى ..... بييجى دائما لها مغص فى بطنها وماله سبب وييجى ساعة اتنين ويروح ولا كأن كان فيها شئ ...... وعملت كل الفحوص اللى تتخيليها والاطباء هنا قالوا انه ما فيها شئ عضوى وانه دى حالة اسمها مارجرينا فى الاطفال الصغار بتيجى على هيئة مغص بالبطن ولما بيكبروا بيصير صداع بس كتير قوى ....... و فعلا البنوته دى باباها عنده حالة الصداع دى دائما بيحصل له و كمان نفس المغص دة كان بييجى لباباها وهو صغير وطبعا ما كانوا عارفين سببه وهى اخدتها وراثة منه

وهو ما له علاج بس بتاخد له مسكنات زى نوروفلكس و دوا تانى اسمه سيتافين و عموما الاتنين عبارة عن مخفضات حرارة ومسكنات للالم
noon123
noon123
نفس حالة بنتي بس أنل مايوجعها بطنها إلا إذا أكلت

تموت من الجوع ولا تأكل علشان الألم :44:

محتاره مدري وش أسوي فيها تعبت منها
نغمة انوثه
نغمة انوثه
انا اذا اوجعهم بطنهم على طول اعطيهم عنزروت
نــ سدير ــور
نــ سدير ــور
عندي بناتي كذا مدري وش الحل
متحنية
متحنية
الظاهر ان الحاله منتشرة لانهم قالوا لي احتمال قولون!!