ام محمود2010
ام محمود2010
مشكووووووووووورة
looomy83
looomy83
مشكووووووووووورة
مشكووووووووووورة
اتنمى تكونوا استفدتم
looomy83
looomy83
طيب قريت موضوع وحدة من الاخوات انها تاكل سبع لقيمات من الفطور حتى لودسم و7من الغدا حتى لودسم و7من العشا حت لو دسم وتاكل قبلها بساعة 5حبات لوز او اي مكسرت ونحفت عليه كثير يعطيك الف عافية
طيب قريت موضوع وحدة من الاخوات انها تاكل سبع لقيمات من الفطور حتى لودسم و7من الغدا حتى لودسم و7من...
دا نفس الكلام اللى قريته وتقريبا نفس الاخت وافتكر ان اسمها ( فاتيما ) جزاها الله خير هى اللى نبهتنى للنظام بس بعد ماقريت عنه وشفت تقريبا كل فيديوهات للقاءات مع الدكتور

لقيت ان اللى مكتوب فى الموضوع هو خلاصه النظام بدون اى زيادات او تعديل ممكن هى عدلت فيه

او الفكره ماكانتش واضحه كلها معاها فعملت النظام اللى خسسها

او ممكن دا رجيمها الخاص اللى هى ابتكرته لنفسها وريحها

وممكن علشان تتاكدى اعملى بحث عن النظام وشوفى الفيديوهات هتلاقى ان اللى مكتوب فى الموضوع هو خلاصة النظام بدون ا ى زياده او نقصان
ايسكريم بل فانيليا
اختي لومي بالنسبه للوجبه المرحه بصراحه مافهمت عدد المقدار كثيرا ابي مثلا عدد الرز كم ملعقه وكم عدد الشوربه والمكرون لو تصفيلي بلملاعق اكون لك شاكره وبالنسبه للمرضع هل ينفع لها النظام وشكرا
looomy83
looomy83
اختي لومي بالنسبه للوجبه المرحه بصراحه مافهمت عدد المقدار كثيرا ابي مثلا عدد الرز كم ملعقه وكم عدد الشوربه والمكرون لو تصفيلي بلملاعق اكون لك شاكره وبالنسبه للمرضع هل ينفع لها النظام وشكرا
اختي لومي بالنسبه للوجبه المرحه بصراحه مافهمت عدد المقدار كثيرا ابي مثلا عدد الرز كم ملعقه وكم...
اجمالى الوجبة المرحه 3 اكواب ولو وزنك فوق ال90 يبقى 4ونص كوب من اى اكل موجود فى البيت

والافضل انك تبعدى عن الشوربات لانها سوائل مش هتشبعى منها

يعنى طبقك مثلا يكون فيه نص كوب ارز والنص التانى بروتين اى شئ وكوب سلطه والكوب الاخر اى حلويات او لو مينفعش تقيمها بالكوب يبقى بالكف تبقى قطعه قد نص الكف

والكوب اللى يقصده بالتقريب يساوى معلقه ونص من معالق الغرف الكبيرة

اما بالنسبة للمرضع هو ماذكرش اى شئ عنها بس اعتقد انه يناسبها لانه مفيش فيه اى حرمان

و ممكن تزودى انتى السوائل اللى بين اللقيمات بس الاهم يكون بعد اللقيمه بساعه الاربع
او قبلها بربع ساعه