tamatiaa
tamatiaa
يعني لما اجي احطلكوا اكله جديدة الاقي حد بيقفل في وشي السكة

دون حلوة وانتي fighter كدا هايلة
don
don
لقد تم ما طلبتى حبيبتى
لقد تم ما طلبتى حبيبتى
ماهو من دة على دة يا تماتيا يا رايقة :) فين الاكلة بتاعتك ؟؟ نزليها انتى وعدانا من 3 ايام يلا
tamatiaa
tamatiaa
طيب يا دون أنا هقولك اهو بس محدش يضايقني سيبوني علي راحتي وخليكي في ظهري ماشي :angry:

ملحوظة أنا الاكلات اللي بحطها ( هما اكلتين غلبانيين) الحاجات اللي يعملها أنا او مامتي حبيبتي ربنا يخليهالي و أي حد بيدوقها بيموت فيها وتعجب اي حد مش اي اكله وخلاص :41:

الاكله بتاعه انهارده الحمد لله اهم اكله بعرف اعملها وحماتي لما اروح عندها الاقيها محضره الحاجات وتقولي ياللا يا baka.
لسان العصفور في الفرن
المقادير:
لسان عصفور
زبدة أو سمنه
كبدة فراخ
شوربة

الطريقة:
1-السان العصفور تحمريه شوية في السمنه أو الزبدة , لحد ما يحمر
2-بعد كدا تحطي كبده الفراخ ( او القوانس اللي بيحبها بس يكون عامل للقوانس 1/2غلوة)
3-وتقلبي اللسان عصور مع كبده الفراخ شوية
4-بعدين تزودي شوربة اي شوربة عندك ( صدقوني اكتر مرة بيطلع احلي لما بحط شوربة فراخ علي شوربة لحمة معرفش ازاي بس اخدت بالي من كدا).
5-أهم حاجة متزودووش الشوربة قوي علشان ميعجنش.
6-بعد كدا تخليه لحد مايشرب الشوربة وبعد كدا تحطيه في الفرن.
ممكن تحطيه في طاجن أنا بخطه في صينية تيفال او بايركس ومرتين جربت الطاجن.
وممكن تحطي علي وشه بشاميل لو عايزة ويارب تعجبكوا

جربوه هيعجبكوا ولو ان الموضوع نفس وطبعا انا نفسي ايه :7_2_103v: ..مممممم هايل والله في الاكله دي نفسي حلو :icon33:
don
don
لقد تم ما طلبتى حبيبتى
لقد تم ما طلبتى حبيبتى
الله الله ريحتها جميلة بس بقولك اية ؟ ياريت لو دايما تأكليها لحماتك فى بيتها و ما تتأخريش عليها .وتضطر تجيلك علشان تاكلها عندك :)
ناني5
ناني5
حبيبتي tamatiaa
والله فرحانه بيكي وإنت بتكتبي الأكله .. كأنك واحده عارفاها
أقول لك حاجه .. حاولي لما تستعملي الكبد والقوانص في أكله زي دي .. سويهم شويه علشان تشيلي الريم من علي الوش . غير كده الله علي الأكله بتاعتك ..