mooty
mooty
don don :
بسم الله الرحمن الرحيم :) الجزء الثانى :)
صباح الخير على احلى شيفات

ست لاروز هانم يعنى عملتى تورتة الايس كرييم اللى نفسك فيها طب مش تعزمينا ,,

عامة ابقى قوليلنا على النتيجة....
don
don
صباح الخير احكيلكم بقى انا عملت ايه انهارده عملت تورته ايس كريم بس طلعت ايه جامده موت غملت كيكة اسفنجية ب 8 بيضات وكوباية وربع سكر وكوباية وربع دقيق وملقتش عندى بيكنج بودر فطنشت ومشيتها من غيره بس طلعت كويسه وعلوها معقول لانى ضربت البيت لما اتقطع نفسه وبعد ما بردت خالص طلعتها من الصينيةورسمت دايرة عليها وفرغتها بالمعلقة يعنى بقت زى الصينية هى كمان جوانبها عالية عن قلبها مليت القلب بالابس كريم وحطيت كومبوت وزقتها بالكريمة وعلى الفريزر عدل ماشاء الله على بلليل مش لاقية منها حاجه حاولت اعمل يس كريم كانت كاتباه كهرمانه تقريبا بس انا عملت نص المقدار قلت اجرب غليت نص كيلو لبن على بياض 3 بيضات وفانيليا واقلب اقلب لغاية ما تخن شويه بس برضه حسيته خفيف انا كنت فاكرة هيتخن كمان عن كده المهم لما برد خالص حطيته بالفريزر ساعه وطلعته حطيت عليه باكو ونص كريمة مضروبه وحطيته بالفريزر تانى ويا مسهل مستنيين النتيجه بكرة على الله بس ميكسفنيش ها ايه رايك يا دون تلميذة نجيبة ولا خايبة؟
صباح الخير احكيلكم بقى انا عملت ايه انهارده عملت تورته ايس كريم بس طلعت ايه جامده موت غملت كيكة...
Cheese Omelet
تشيز اومليت (للافطار)
بيضتين لكل قرص - معلقتين حليب - معلقة صغيرة زبدة - جبن شيدر او جودة مبشورة
ضعي الزبدة فى المقلاية

اضربى البيض مع الحليب بالشوكة وضعية على الزبدة
افضلى انكشى بالشوكة فى وسط البيض علشان يستوى
ضعى كمية مناسبة من الجبن حوالى معلقتين كبار على نصف القرص بس ثم اطويه

يعنى هاتى النص الفاضى على النص اللى علية الجبنة حيبقى عامل زى السندوتش المحشى جبنة
وعلى هيئة نص دايرة
خلية على النارثوانى لحد ما الجبنة تزوب من الحرارة وبالهنا والشفا
ملحوظة : وانتى بتاكلية حتلاقى الجبنة سايحة وبتمط وطعمها جميل وبالهنا والشفا
don
don
صباح الخير احكيلكم بقى انا عملت ايه انهارده عملت تورته ايس كريم بس طلعت ايه جامده موت غملت كيكة اسفنجية ب 8 بيضات وكوباية وربع سكر وكوباية وربع دقيق وملقتش عندى بيكنج بودر فطنشت ومشيتها من غيره بس طلعت كويسه وعلوها معقول لانى ضربت البيت لما اتقطع نفسه وبعد ما بردت خالص طلعتها من الصينيةورسمت دايرة عليها وفرغتها بالمعلقة يعنى بقت زى الصينية هى كمان جوانبها عالية عن قلبها مليت القلب بالابس كريم وحطيت كومبوت وزقتها بالكريمة وعلى الفريزر عدل ماشاء الله على بلليل مش لاقية منها حاجه حاولت اعمل يس كريم كانت كاتباه كهرمانه تقريبا بس انا عملت نص المقدار قلت اجرب غليت نص كيلو لبن على بياض 3 بيضات وفانيليا واقلب اقلب لغاية ما تخن شويه بس برضه حسيته خفيف انا كنت فاكرة هيتخن كمان عن كده المهم لما برد خالص حطيته بالفريزر ساعه وطلعته حطيت عليه باكو ونص كريمة مضروبه وحطيته بالفريزر تانى ويا مسهل مستنيين النتيجه بكرة على الله بس ميكسفنيش ها ايه رايك يا دون تلميذة نجيبة ولا خايبة؟
صباح الخير احكيلكم بقى انا عملت ايه انهارده عملت تورته ايس كريم بس طلعت ايه جامده موت غملت كيكة...
بصى يا مووتى انا قاعدة من 8 ص ولحد دلوقتى كله لسة نايم انا حنزل مشوار ضرورى على ما يفوقوا وبرضة اى اسئله حطوها وانا حبقى اردلكم عليها
mooty
mooty
don don :
تيجى بالسلامة يا دندونة ...
semsem2005
semsem2005
don don :
مساء الخير يا احلى الناس كلها