الله يرزقها شفاعة هذا الشهر اللى تساعدنى

اطباق عالم حواء

السلام عليكم اخواتى بالله عليكم الله ينولها اللى فى بالها اللى تساعدنى فى مشكلتى 00000
وهى الكبة اه يالقهر بنفسى اسوى كبة وافرزنها لوقت الحاجة لكن دون جدوى مستحيل تضبط تكول معندة معاى وخلت حسرة بكلبى
كنت اول اعملها وتطلع تجنن الكل يسالنى عنها وهى هى نفس الطريقة ما غيرت فيها اى شى 00الزبدة حبيباتى وهى انى لما اعمل الكبة وهى كبة الرز واشكلها فى صوانى واخليها فى الفريزر بعد ما تتجمد احفظها فى اكياس على حسب الحاجة ولما اجى استعملها اطلعها قبل وقت حتى يحل الثلج منها واقليها وهنا الكارثة تتفلش ويطلع كل حشوتها وتعالو اسمعو المفرقات (حتى زوجى يخاف ويهرب من المطبخ لاتصيبه مفرقعة وينحاش ) فاللى اريده هو الحل الصواب
لانى تعبت والله العظيم من هالمشكلة والان عندى كيس فيه حوالى عشرين كباية واخاف ابلش فيهم ليروحوا ضحية وانا مشكلتى لما اعمل الكبة اعملها كمية كبيرة حتى تسد حاجتى خاصة انى عندى
ولدى صغير الله يحفظه فاكون مشغولة فيه من ناحية الطبخ 00والكبة
بصراحة تحل مشكلة الطبخ وبنتى حبيبتى تحب الكبة وايد وامها :06:
ماعندها حل تنطر بنات حواء صاحبات الفزعة عاد لاتهبطون معنوياتى
واهجر الكبة:p:p
16
1K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

الشاطره حواء
الشاطره حواء
ياعيوني لاتستنينها الين تفك على طول من الفريزر للزيت
ولازم الزيت يكون حامي بعدين لماتحطيها بالزيت خليها نص دقيقه عى نار حاميه مره بعدين وطي النار عشان تستوي على مهل
الشاطره حواء
الشاطره حواء
وروحي الحين جربي وحده وشوفي
shomoa
shomoa
بنات حواء مراح يقصروا
ان شاء الله تلاقي حل
ربي يوفقك....
شمووع الامل
شمووع الامل
ودي افيدج الغاليه بس ما عندي خبره عن الكبه ..... اتمنى الاخوات يفيدنج ومبروك عليكم الشهر
مامثلي بشر
مامثلي بشر
حطيها بزيت غزيررررر واقليها على طول من الفريزر للزيت ولا تكثري حطي من 3 حبات ل5 حبات علشان مايبردالزيت