don
don
بصوا بقى انا عملتها بالسلمون يوم فى غذاء للعائله وكانت كنوع مقبلات وفى يوم ثانى حطيت بدل السلمون جمبرى ضغير واستخدمت النودلز الى بالجمبرى ولم اضع بروكلى على الاطلاق فى يوم ثانى حطيت تونه وكانت روووووووووووعه يمكن عشان انا بحب التونه جدا وحطيت على التونه شرائح بصل مع الخلطه السابقه اتمنى تعجبكم وان شاء الله احط لكم حاجات ثانيه بس اول ما اجربها ان شاء الله
بصوا بقى انا عملتها بالسلمون يوم فى غذاء للعائله وكانت كنوع مقبلات وفى يوم ثانى حطيت بدل السلمون...
البقاء لله

الملك فهد
خادم الحرمين الشريفين
هبه عبد العظيم
don don :
بسم الله الرحمن الرحيم :) الجزء الثانى :)
لعيون عاشقه زوجها وابنها ربنا يهنيها ويسعدها دائما

Aubergines a la provencale
بذنجان بالطريقه البروفنسيال - مقاطعه فى فرنسا فلاحين زى كده -

5 بذنجانات كبيره من بتوعنا بس تبقى طويله شويه مش مكعبره - 3 طماطمات كبار - 2 فص ثوم - 4 ملاعق مائده كبيره بقدونس مفروم - زعتر ويفضل اخضر - 100 جرام زيتون اسود - 60 جرام انشوجه

نقطع البذنجان بالنصف ونشيل القلب حتى تصير مثل القارب مع ترك بعض اللحم فيها مسافه 2 سم ناخذ القلوب ونقطعها صغير جدا مكعبات ونضعها فى طبق ونرشها بشويه ملح.
نقشر الطماطم ونقطعها قطع صغيره نضع شويه زيت على النار ونشوح الثوم ثم نضيف البذنجان بعد شطفه وتنشيفه نقلب لمده 5 دقائق ثم نضيف الطماطم خلى الطماطم متقطعه ناعم جدااااااااااا. نضيف الملح والفلفل نضيف شويه ماء وتترك لتنضج.
نغسل الانشوجه فى شويه لبن ونضيفها بعد تقطيعها ويمكن اضافه قليل من الكبر - نوع من المخلالات الصغيره الحجم جدا وموجوده برضه فى السوبر ماركت - نضيف الزيتون والبقدونس المقطع نحشى البذنجان بالخليط ده ونرشه بزيت الزيتون - استعملى للاكله دى زيت الزيتون فى كل حاجه بتدى طعم رائع - وندخله فرن حامى جدا لمده 35 دقيقه تترك لتهدأ 5 دقائق وتقدم

ممكن نضع حشوات ثانيه اخلص شويه شغل واكتب لكم
عاشقة زوجهاوابنها
بصوا بقى انا عملتها بالسلمون يوم فى غذاء للعائله وكانت كنوع مقبلات وفى يوم ثانى حطيت بدل السلمون جمبرى ضغير واستخدمت النودلز الى بالجمبرى ولم اضع بروكلى على الاطلاق فى يوم ثانى حطيت تونه وكانت روووووووووووعه يمكن عشان انا بحب التونه جدا وحطيت على التونه شرائح بصل مع الخلطه السابقه اتمنى تعجبكم وان شاء الله احط لكم حاجات ثانيه بس اول ما اجربها ان شاء الله
بصوا بقى انا عملتها بالسلمون يوم فى غذاء للعائله وكانت كنوع مقبلات وفى يوم ثانى حطيت بدل السلمون...
تسلم عيونك حلوه و جديده :) تسلم ايدك يا هوبه الحبوبه الحلوه اللهلوبه
أحلام عصفور
أحلام عصفور
don don :
ازيك يا أبله دون يعني لا سلمتي ولا سألتي على التلخيص غضيتي نظر عنه
يعني الحال من بعضه
أنتظرك

نودي كده أعرف من النت ان يوم ملادك كان من مده وأنا حتى لا أعرفها سامحك الله
وعلى كل ربنا يديكي طولت العمر مع العمل الصالح أمين
don
don
ده اللى انا باخدوا منكم وما عرفش برضه لية بحبكم

طول النهار مقطعين بعض