لحظة عمر
لحظة عمر
جنى43
عنوده
اشكركم للمرور ..وان شالله اصوره لكم لما ينتهي ويصير صالح للأستخدام ههههههههههههههه
لحظة عمر
لحظة عمر
مايا
الله يعافيك ويسلمك ..شكار لمرورك .

------------------------------------------------------

رجروجه
لازم اشوف الشال دا واكسسواره..
هو اللي شجعني ان أبدأ الوحده بصراحة تجنن وعجبتني وكل مااشتغلت وشافوه اخواتي ادعيلك بكل خير ..لأنهم يطلبوا الباترون اقول لهم رجروجه اله يسلمها من كل شر شرحتها خطوة خطوة يعني دعاية ماحصلتش افتحوا النت وانتم شوفوا الورشة وتابعوها.............
انا بدأت بنفس الوحده حزام
على فكرة بأنتظر ورشة العمل الثانية اشتريت الصوف واستعديت ..متى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

--------------------------------
ام عزوز
فكرة الخرزات الذهبي فعلا جات ببالي واشتريته .
بس للآن اقول اخليه بوليرو واطلع فيه طلعات عادية او فستان سهرة وانا والسهرات مش اصحاب.. اظن ان البسه فترة كذا وفترة احوله .
يعني عندك صديقات مثلك بالتحريف مافي مثلهم..ههههههههههههههههههههههها

فكرة ان يكون فستان
بنوتة خطورة
بنوتة خطورة
مشتاقة الجنان هلا وغلا فيك..الله يسلمك من الشر هي فكرة ان تكون فستان كانت كلمة لنا لبستها وكانت شكلها فخم شجعتوني بصراحة ان احولها لفستان فعلا -------------------------------------------------- الكوثر الله يسلمك ويحفظك ان شالله اصورها لكم اشوف ايش ممكن تتحرف ههههههههههههههههههههههها
مشتاقة الجنان هلا وغلا فيك..الله يسلمك من الشر هي فكرة ان تكون فستان كانت كلمة لنا لبستها...
اختى لحظة عمر

شغلك مرتب و ايد حلو

و انا عندى فكرة لك....او بمعنى اصح ..وحداتك هى نفس الوحدات فى البلوزة اللى عاجبتنى

بس ما كنت اعرف اشلون اشبك الوحدات

فهل اعمل كل وحدة لحالها..ام اعمل وحدة ثانى مشبوكة فى نفس العمل

انا المسالة دى محيرانى اوى...فساعدنى فيها

و اقدم لك هذا الموديل اللى عجبنى و ان شاء الله ينال عجابك انتى ايضا..وتغيرنين رايك فى عمل
الفستان... ههههه

نفس البلوزة بلون ثانى

وهذا بترون الوحدات تبعها

وهذى بترون لبعض الغرز اللى فيها..بس انتى اختارى اللى تحبين..ممكن تعمليها فستان اذا حبيتى بس تطويلى من البلوزة على كيفك...

وهذا على ما اعتقد يكون بترون الحايشية

و هذا نموذخ من العمل

وهذا بترون الغرزة

اتمنى ان ينال اعجابك مثل ما عجبنى
لحظة عمر
لحظة عمر
بنوته الموديل عاجبني من قبل يعجبك شفته من سنة تقريبا وداخل راسي
بس وردته تختلف شويه صغييييييييرة بنهاية الوردة بس ممكن تصير هي نفسها..
الوحده تشتغلي اول وحده كامله اما لما تشتغلي الثانية بالسطر الاخير تشبكيها مع الاولى
وترى شرح رجروجه سهل جدا وطبعا لاقوة الا بالله لايعلى عليه
وهذا رابط ورشة العمل للوردة
http://forum.hawaaworld.com/showthread.php?t=1019749
طريقتها مشروحه بورشة رجروجه اللي مثبته بأول قسم الكروشيه وهي سهلة وتراها مااخذت معايا اكثر من4 أيام وكمان شغل فقط 5 ساعات باليوم

البلوزة ان شالله واردة بالخطة الخمسيه ونفسي اعمل الوردات بخيط ملون او مموج والبلوزة تكون بواحد من الالوان الموجوده بالوردة..الله يسهل
زيزي202
زيزي202
ماشاء الله تبارك الرحمن ,, شغلك مره حلو