don
don
don don :
spanishflower ); تسلم ايدك وكويس انك سمعتى الكلام وكتبتية دى عصابة مفترية يا بنتى وبعدين لما تتخطفى جومانجى يعمل اية ؟؟؟ تسلم ايدك يا احلام وبعدين على رأى نانى هو كان حد اعترض على حاجة ؟؟ انا اهو ساكتة مع نانى ان جيتى للحق هبة ومووتى ونوودى بيموتوا فى سد الحنك لما يرجعوا من الاجازة حنعمله لهم اجبارى لاروزتى مش عارفة ان كان فى السوبر ماركت ؟ انا بجيبة من المحلات اللى قلتلكم عليها لكن لو مش مستعجلة انا ممكن اسئلك و اقولك. ام زياد ..مظبوط كدة طلبك بالنسبة للسلمون ؟؟ وبالنسبة للبطاطا اللى هى شكلها اية ؟ انا كنت نزلت قبل كدة طريقة فى الجزء الاول .. وفية طريقة كمان اللى هى بسلقها و اهرسها وبحط لها سكر بودرة ومكسرات واشكلها زى ماهى على البارد يعنى ممكن كور وممكن صوابع و برش عليها من برة سكر بودرة ..هى دى ؟؟؟ انا تحت امرك .بس فهمينى قصدك بالظبط والله يا نانى شكلى كدة كل ما اعوزك حفضل الف عليكى المنتدى كله :icon33: ..كدة يا نانى الله يسامحك يا هبة يا مؤزيه بس لما يظهرلك صاحب استنى
spanishflower ); تسلم ايدك وكويس انك سمعتى الكلام وكتبتية دى عصابة مفترية يا بنتى وبعدين لما...
والله وانتى كمان حبيبتى وانتى عارفة :26: نانى انا حخرج دلوقتى من الصفحة علشان اشتغل فى الملف قبل ما الولاد يصحو و ياخدو منى الجهاز .. وبالنسبة للحلويات صنفى فيها زى ما انتى عاوزة بس لو عندك وقت اما صاحبتنا .؟.بس لما تيجى :024: :angry2:
waswosa
waswosa
don don :
بسم الله الرحمن الرحيم :) الجزء الثانى :)
بسم الله الرحمن الرحيم :) الجزء الثانى :)
دينا انت زهقتى مننا و لا ايه بتوزعينا لنانى مع انها قايمة بالواجب و زيادة
احلام انا مقدرشى ازعل منك ابداً
دينا و نانى انا مرات خالى عملتلنا دجاج بالمايونيز كان طعمه فظيع بس كلته عندها من زمان ياريت لو تقدرى تكتبى الطريقة انت او نانى
عارفاكى يا دينا هاين عليكى تضربينى ؟
فين اموووولة و تماتيا القسم وحش من غيرهم
don
don
دينا انت زهقتى مننا و لا ايه بتوزعينا لنانى مع انها قايمة بالواجب و زيادة احلام انا مقدرشى ازعل منك ابداً دينا و نانى انا مرات خالى عملتلنا دجاج بالمايونيز كان طعمه فظيع بس كلته عندها من زمان ياريت لو تقدرى تكتبى الطريقة انت او نانى عارفاكى يا دينا هاين عليكى تضربينى ؟ فين اموووولة و تماتيا القسم وحش من غيرهم
دينا انت زهقتى مننا و لا ايه بتوزعينا لنانى مع انها قايمة بالواجب و زيادة احلام انا مقدرشى ازعل...
طيب يا وزووزتى حااضر اولا لو تشوفى كمية الرسايل اللى بتجينى على الخاص عايزين التلخيص ...مخليانى عايزة الحق اخلصة وانزلة بقى , وبالنسبة للفراخ انا مش قلتلكم لما تاكلوا حاجة وتعجبكم عند اى حد تسئلوا هى اتعملت ازاى ؟؟ اولا مش عيب منها انك تتعلمى تعملى حاجة انتى بتحبيها ومنها اللى عملت الاكلة حتتبسط ان الاكل عجبكم ..صح ؟؟ انا حكتبلك اللى انا بعملها وشوفى يا ترى هى دى ولا لأ ؟؟ولو مش هى قولى ونانى تنزلك طريقتها ..المهم انك تعرفيها .. او الاسهل انك تتصلى بمرات خالك وتجيبيلنا منها الطريقة وتكتبيهالنا
don
don
don don :
spanishflower ); تسلم ايدك وكويس انك سمعتى الكلام وكتبتية دى عصابة مفترية يا بنتى وبعدين لما تتخطفى جومانجى يعمل اية ؟؟؟ تسلم ايدك يا احلام وبعدين على رأى نانى هو كان حد اعترض على حاجة ؟؟ انا اهو ساكتة مع نانى ان جيتى للحق هبة ومووتى ونوودى بيموتوا فى سد الحنك لما يرجعوا من الاجازة حنعمله لهم اجبارى لاروزتى مش عارفة ان كان فى السوبر ماركت ؟ انا بجيبة من المحلات اللى قلتلكم عليها لكن لو مش مستعجلة انا ممكن اسئلك و اقولك. ام زياد ..مظبوط كدة طلبك بالنسبة للسلمون ؟؟ وبالنسبة للبطاطا اللى هى شكلها اية ؟ انا كنت نزلت قبل كدة طريقة فى الجزء الاول .. وفية طريقة كمان اللى هى بسلقها و اهرسها وبحط لها سكر بودرة ومكسرات واشكلها زى ماهى على البارد يعنى ممكن كور وممكن صوابع و برش عليها من برة سكر بودرة ..هى دى ؟؟؟ انا تحت امرك .بس فهمينى قصدك بالظبط والله يا نانى شكلى كدة كل ما اعوزك حفضل الف عليكى المنتدى كله :icon33: ..كدة يا نانى الله يسامحك يا هبة يا مؤزيه بس لما يظهرلك صاحب استنى
spanishflower ); تسلم ايدك وكويس انك سمعتى الكلام وكتبتية دى عصابة مفترية يا بنتى وبعدين لما...
الفراخ بالمايونيز

فرخة مسلوقة
تقريبا نص كوب مايونيز او كوب حسب حجم الفرخة
بصلة متوسطة
الطريقة
بعد ما تسلقى الفرخة و تطلعيها من الحلة و تسبيها تبرد
اخليها من العضم
ويا اما تقطعبها قطع صغيرة (يعنى تنسليها)
يا اما تقطعى مثلا الصدر على اتنين و الورك على اتنين
ابشرى البصلة و حطيها على الفراخ واخلطيهم
وبعدين حطى نص المايونيز معاهم و اخلطيهم
وقدميها فى الطبق مع شرايح طماطم و شرايح ليمون
وممكن شوية بقدونس مفرومين بالسكينة وبالهنا والشفا
أحلام عصفور
أحلام عصفور
don don :
تسلم ايدك ياابله دون على الحجات الخرافه الي بتعمليها هتخليني أبطل أعمل انقلابات في البيت وأقوم زي البهيمه علشان أعمل حاجه من حجات الفذه إنتي وأبله ناني
وبعدين أبله دون هوه مش فكره التلخيص للمنتدى ده كانت فكرتي ولا ايه
على العموم أنا كان نفسي اشارك وأعمل لكم مرة تلخيص