شوووووق100
شوووووق100
brightfuture
brightfuture
شوق انا حاليا باستخدم الفايتكس 500 ملجم مرة باليوم وافكر ازود الجرعة الشهر الجاي وبالنسبة للعسل جربت رويال جلي وحملت عليه واجهضت واستخدمته تاني شهرين وماحملت
الوردة الذابلة اهلا فيكي بس ارسلي موعد دورتك الجاية عشان تضيفها الاخت lovely وجربي التدهن ربنا يكرمك ويرزقك
سمسمة اليوم
سمسمة اليوم
برايت انا من كم شهر طلع عندي 3 وفواصل اتخيلي !! وهلق اخذت منشطات وبانتظار النتيجه يارب ياكريم
سمسمة اليوم
سمسمة اليوم
هلا والله خواتي انا بدخل معاكم في المتفائلات بالحمل لشهر 2 معكم الوردة الذابلة الله يرزقنا بالحمل عاجلا غير اجلا يارب في هالسنة
هلا والله خواتي انا بدخل معاكم في المتفائلات بالحمل لشهر 2 معكم الوردة الذابلة الله يرزقنا...
اهلا وسهلا يارب تكوني من الحوامل هالشهر يارب
شوووووق100
شوووووق100
بصوا بقى افرازات التبويض شفافة او فيها حبة بياض خفيفة ولو مسحتيها بمنديل ابيض تحسيها صفرا شوية تمام
اما افرازات ما بعد الجماع بتكون بيضاء بياض الحليب ولو وضعتيها بين اصبعيكى لا تتمطط اكثر من نص سم
ثانيا- ازاى تعرفى ان التبويض انتهى
هتلاقى الافرازات اللزجة المخاطية دى خلصت ورجعت لطبيعتها تانى افرازات كريمية
ثالثا- ودى اهم نقطة ازاى تعرفى انة الحمل حصل
بصى ياستى ايام التبويض بيكون فى الم فى احدى المبيضين لو الالم دة استمر بعد انتهاء ايام التبويض فيعتبر اول علامة
وتانى علامة لو حصل الحمل الافرازات بتاعت الحمل بتبدا تظهر بعد التبويض ب3-5 ايام بعد ما تكون البويضة اتغرست فى جدار الرحم يعنى قبل الدورة بعشرة ايام لو زادت عندك الافرازات اللى هى كريمية ثقيلة وبيضاء يبقى حمل باذن ****
اما اذا حصل جفاف ورجعت الافرازات قبل الدورة بيوم او اتنين فتكون افرازات الدورة ودة طبعا للناس اللى التبويض بتاعهم فى نص الشهر لان فى ناس بيكون تبويضهم متاخر فتكون الافرازات بتاعت الحمل قبل الدورة بيوم او اتنين او تلاتة
رابع علامة انة بعد انغراس البويضة المخصبة فى الرحم يعنى بعد مرور 3 او 4 ايام من انتهاء التبويض بيبدا مغص زى مغص الدورة وفى ناس وانا منهم بيكون فى زى حرقان اسفل البطن
ودة بسبب تجمع الدم اللى هو الجنين
وفى ناس مبتحسش باى مغص الا قبل الدورة
اما عن طراوة الثدى والتبول المتكرر دة ميعادة بيبقى بعد اسبوع من انتهاء التبويض
وطبعا الله اعلم بكل شىء ودة من خلال بحثى فى النت ولو فى حاجة غلط قولولى