don
don
خلصت القرص يا دون خلالالالالالالالالاص بصى اول واحده كان شكلها عجيب - اول دفعه - بس فى الاخر الموضوع اتظبط والى حد ما قربت من الطبيعى فاضل المزازه فطيرى مش مزز وحلو زى بتاعك يا دندووووووووووووون بصى بقى هعيط انتى كنى عجناه بالزبادى ولا الرايب تسلممممممممم ايديك انا بقول بقى هو النفس ما فيش غيره
خلصت القرص يا دون خلالالالالالالالالاص بصى اول واحده كان شكلها عجيب - اول دفعه - بس فى الاخر...
ملحوظة يا بنات

المقدار اللى مكتوب يعمل صينية مكرونة عادية اكبر من الصينية الفويل اللى انا عمله فيها فى الصور علشان متفتكروش ان صينية المكرونة اللى فى الصورة هى دى بس المقدار المكتوب فوق
الصينية الفويل الصغيرة دى واخدة ربع كيس مكرونة بس لان انا عملت بالكيس الواحد ال 500 جرام 4 صوانى مكرونة من الفويل اللى فى الصورة بس الطرق مختلفة وحنزلهملكم لانها سريعة ومبتخدش وقت
spanishflower
spanishflower
don don :
وبالنسبة للكفتة المشوية انا مبعملهاش بالحمة حمراء لأ بتكون فيها نسبة دسم او ببشر معاها حتتة لية صغيرة مع الملح والفلفل والبهارات وماء عصير بصل وليس بصل يعنى باخد من البصلة البشر بتاعها ماء خالص بالمبشرة العين الضيقة خالص وبعدين اصبعها واخرمها من النص بايد المعلقة الخشب علشان الفتحة تبقى واسعة وحظك حلو انى عملتها امبارح وصورتها برضة
وبالنسبة للكفتة المشوية انا مبعملهاش بالحمة حمراء لأ بتكون فيها نسبة دسم او ببشر معاها حتتة لية...
ازيك يا دون
انا عملت كيكه الجزر و عملتلها صوص الجبنه
الصور مش ولا بد بس طعمها حلو
moslema_3
moslema_3
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
شكرا يا دون على الكريمه اللبانى جزاكى الله خيرا يا حبيبتى
يعنى يا دون اللى مش بيحب الجبنه الرومى يعمل ايه فى صينيه المكرونه دى؟ بصى انا مش بآكل اى نوع جبنه غير الموتزاريلا و لافاش كيرى بس ( يبقى مش لازم اعمل المكرونه اصلا هههههههههه )
رانيا بالهنا و الشفا شكل الكيكه غريب شويه بس أكيد طعمها حلو لأنه باين عليها والله
mona_abdelaziz
mona_abdelaziz
يا صباح الخيرا ت يا دندون ...وصباح الفل على كل الموجودين فى الصفحة.... ايه الحاجات التحفة دى ما شاء الله عليكى تسلم ايدك يا قمر وده على كله لان ما شاء الله كله تحفة والمكرونة بقى انا ان شاء الله اعملها فى اقرب وقت لان شكلها تحفة ووضفتها جميلة ربنا يكرمك يا رب
عندى سؤال يا قمر
بالنسبة للكريم كراميل ينفع فى عمله القوالب البلاستيك
انا بستعمل البلاستيك عادى فى الجيلى لانه مش بيبقى سخن ساعة عمله لانه بيبقى كباية سخنة على كباية باردة فبيبقى مفيش مشكلة وقت صبه انما فى الكريم كراميل حغلى المياة والقالب فيها هاه ينفع القوالب البلاستيك واللا لازم زى اللى انتى مستعملاهم وتسلميلى يا رب يا دون وربنا يكرمك
egypt-jasica
egypt-jasica
صباح الخير والسعادة على كل المنتدى وعلى حبايبى اللى فى المطبخ

دينا تسلم الأيادى ولو سمحتى ممكن تحطى طريقة بسكويت المالح اللى بالبطاطس واللى بالجبنة وياريت ياريت البسكويت التانى ده أسمممممممممممهّّّّّّّّّّ!!!!!!!! يعنى اى طريقة بسكويت مالح واكون متشكره لتعبك