ROSHANA
ROSHANA
ميرو
عارفة الخيط السيرما يا قمر

بس جبتيله قفل ولا عملتية طويل كفاية عشان يتلبس ويتقلع من الراس من غير ما يتفتح
أم ياسين
أم ياسين
حلوة فعلا يا ابله دينا إن شاء الله هابقى اشوفها عنده ايوه سبحان الله ماى واى ديه حاجات تحفة جدا بس معلش يا صفصف الزيت اللى بيطول الشعر ده اسمه ايه ؟؟ عشان انا كمان عندى مشكلة فى نمو الشعر بيوصل لحد معين و بعدها مش بيطول اصلا رشا ..............انا كمان بشترى من سوق المنهل كتير و خضار و كل حاجة بس بصراحة بدى الخضار لمرات البواب و هي تنضفة و اكتر حاجة كويسة عندهم السمك مثلا الفيلية البلطى بشترية بحوالى 20 او 22 جنية بس بفاصل مع الراجل الجمبرى الحجم الكويس لا كبير جامبو و لا صغير بس يميل انه بكون كبير بجيب الكيلو بقشرة بحوالى 40 او 45 جنية و الفراخ ساعات بشترى من السوق ده بس بتبقى ارخص من بره بحوالى 1 جنية او جنية و نص بالنسبة للساحيق الأوتوماتك ............... كنت على طول بجيب برسيل بس اخر مرة جبتة كان سىء للغاية فققرت اغيره جبت أوكسى OXI و طلع بجد حلو جدا ممتاز و سعره رخيص بحوالى 35 جنية (4 كيلو ) بيدى نتيجة حلوة زى برسيل او انضف شوية كمان بالنسبة للبقالة و الجبن و الزيتون و الحاجات ديه ................ بجد بعد تمحيص و تدقيق و بحوث كل الناس اجمعات ان احسن واحد فى مدينة نصر هو سوبر ماركت الراية اللى فى ش ذاكر حسين على اليمين و انتو جايين من عباس العقاد و على نفس ناحية الشبراوى و رقم 2 فى البقالة هو كابرى اللى فى عباس العقاد . البنات اللى عنها بيبهات و بتجيب مناديل معطرة فيه هاجى اسمها easy care على ما اعتقد بتبقى حلوة و نضيفة و مش بتنشف بسرعى و نوع تانى اسمه hebi care مش حلو بينشف بسرعة مش كويس بالنسبة لكريمات التسلخ بتاع الأطفال اسمه SANOSAN المانى علبته ابيض فى لبنى ممتاز جدا للبيبهات بحوالى 25 جنية عند الصيدلية و بحوالى 21.75 جنية عند السوبر ماركت الجملة و برده هاقول على الحاجات اللى مش حلوة عشان مش تجيبوها ...............مثلا المحمل اللى فى السراج مول فعلا من اسوء السوبر ماركت اللى ممكن تروحيلة مش منظم خالص و مش نضيف و حاجاتة مخزنة لفترات طويلة و ان افتكرت حاجة تانية هابقى اقولها بامر الرحمن
حلوة فعلا يا ابله دينا إن شاء الله هابقى اشوفها عنده ايوه سبحان الله ماى واى ديه حاجات...
المجموعه إسمها كليوباترا لتطويل الشعر و الزيت دا زيت جوز هند سايل بيترش على الشعر و هو مبلول بس بجد تحفه.
عاشقة الأخلاص
ميرسى اوى يا ابلة دون ربنا ما يحرمنى منك انا هتصل بحضرتك واخد رقمها عجبتنى الشماعة بتاعة المئشة دى ان شاء الله اعدى عليهم اجيبها
ميرسى اوى يا ابلة دون ربنا ما يحرمنى منك انا هتصل بحضرتك واخد رقمها عجبتنى الشماعة بتاعة المئشة...
روشانا
ما شاء الله عليكى منظمة اوى بتعجبنى أفكارك ,,,,,,, بصى هقولك على حاجة تعرفك السمك الطازة لما تلاقى جسمك السمكة ناشف وماسك نفسة ولون عينها محمر شوية بتكون طازة ولما بيكون جسم السمكة طرى بتبئى بايظة ومش حلوة طبعا دى خبرة امى علشان مش تفهموا غلط وتفتكروا انى شاطرة ولا حاجة
la rosa
la rosa
ايوة لقيت حاجه اعرف ارد عليها يا دينا
بصى هاتى اى نوع حمام كريم بس اختارى يكون ريحته حلوة انا شخصيا بجيب بايوبوينت اللى بجنين القمح مش اللى بالمشمش عشان معجبنيش ريحة اللى بالمشمش وخدى معلقتين كبار منه او على حسب طول الشعر وكثافته وعليهم معلقة حنة بودرة عادية ومعلقة زبادى او لبن لو معندكيش ونقطتين من اى نوع زيت عندك زيت زتون زيت لوز او جوز هند اللى موجود واخلطيهم بالمعلقة وحطيهم على الشعر كانك بتعملى حمام كريم عادى جدا بس متقعديش تحت السيشوار عشان الحنة متنشفش وبعد نص ساعة اشطفى شعرك بالمية بس كانك بتشطفيه من حمام الكريم بيديله لمعه حلوة جدا وضى حلو ومع الاستعمال كل اسبوع مرة بيديله ضى حمار حلو من الحنة يبقى انتى كده خدتى فوايد الحنة والكريم سوا من ما تعملى لبخات ولا تقعدى بالساعات انا قريتها من بنت هنا فى المنتدى من فترة وجربتها وعجبتنى لانها سهلة ومفيده

حاجة كمان معلومة للكل حمام االزيت بيحط على فرة الراس وبيدلك ومش بيحط على الشعر نفسه لانه بيغذى البصيلات لكن حمام الكريم بيتحط على الشعر نفسه عشان يطريه وابعدى عن فروة الراس عشان المواد الكيماوية متجيش عليها ومهما شطفتيه بيفضل رواسب فى المسام بتسدها فمش بتخلى الشعر يتنفس واحنا مش ناقصين ماهو طول النهار اصلا تحت الطرحة مكتوم
ROSHANA
ROSHANA
نورا

حمدلله على السلامة
حلوة فكرة الحنة البودرة على الكريم هاجربها ان شاء الله