UK*Leeds
UK*Leeds
وانا معاكم ان شاء الله
احب الكروشيه
احب الكروشيه
مرحبا يالغاليه ام عزيزان
أنا نفسي أعمل اي شي معاك بس يا ترى هده البلوزة تنفع للحامل و لو تنفع ممكن تشرحيلي كيف يكون التوسيع
و مشكوووووووووووووورة
ام عزيزان
ام عزيزان
ما شاء الله عليك يا ام عزوز جعل الله كل اتعابك في ميزان حسناتك ورزقك الله الصدق في القول والاخلاص في العمل وياريت خليتينانشوف اسم الخيط
ما شاء الله عليك يا ام عزوز جعل الله كل اتعابك في ميزان حسناتك ورزقك الله الصدق في القول...
غالي والطلب رخييييييص
ام عزيزان
ام عزيزان
اهلا اختى ام عزيزان انا معكى ان شاء الله حاحاول لانى مبتدئة بس يا ريت تقوليلى تنفع لبنتى 7 سنوات وهى نحيفة وما هو رقم الخيط القطنى وكميته ونوع و رقم الابرة المستخدمة لكى انزل اشتريهم مرة واحدة وان شاء الله لما أبدأ اعمل كم عدد السلسلة :04: ومعلش عند بداية السطر الذى سنشتغل به غرزة v كيف سنبدأ السطر يعنى نطلع كام سلسلة واين نبدأ اول غرزة وهو مش السطر الثانى والثالث نفس الغرزة
اهلا اختى ام عزيزان انا معكى ان شاء الله حاحاول لانى مبتدئة بس يا ريت تقوليلى تنفع لبنتى 7 سنوات...
الغرزة باختياري ... وممكن تعملي اي غرزه تبيهاوعلى ذوقك .... وبالنسبه للقماش ممكن تقصي اي فستان عنننندك وماتبينه :)
انتظر اشوف النتييييجه ويا هلا فيك

اكيد تنفع لعمر بنتك ...ومش عارفه رقم الخيط فين .. والبكره الوحده فيها 125 متر...او 50 غ .... والابره قياسها 2 ونص او 3 ونص ... وعدد سلسلة الرقبه تعتمد على مقاس بنتك يعني اعمليها وبعديها شوفيها اذا دخل بسهوله براسها يعني المقاس راح يكون كويس .... وبعد السلسله تعملي الاعمده وتغلي بمنزلقه... وبعد الاعمده نرتفع 5 س ثم عامود بنفس المكان ونترك غرزه ثم عامود ثم 2 س ثم عامود بنفس المكان ونكرر ... وان شاء الله اكون افدتك ... ويا هلا بيكي معانا
ام عزيزان
ام عزيزان
أخيرا لحقتك فى حاجه يا ام عزيزان ياريت تقبلينى معاكى فى الورشه أنا فعلا جبت خيط قطن صيفى وكنت عاوزه أعمل بلوزه بغرزه مفرغه ودى اول مره اللى عملته قبل كده كله أعمده عديه بس كانت بتفرق فى التفصيله جزاكى الله خيرا انك ادتينى الفرصه دى
أخيرا لحقتك فى حاجه يا ام عزيزان ياريت تقبلينى معاكى فى الورشه أنا فعلا جبت خيط قطن صيفى وكنت...
عزيزتي انتي اعملي فتحة الرقبه بحيث تدخل بسهوله بالراس وبعدها اعملي عليها الاعمده واغلقيها بمنزلقه وتابعي بعدها معانا

ما شاء الله اسم بنتك جميل جدا ...ويا هلا فيك معانا ... وانتظر تطبيق كم سطر من الدائره