don
don
don don :
يا صباح النور على البنور وعلى جميع مراسلاتنا الحلوين نودى وام ياسمين وسمسمة والباقى لسة نايم .الف الف سلامة على اخوكى يا نودى .انا رحت قاعة المؤتمرات معرض السوبرماركت امبارح الحمد لله انهيت المهمة بمعجزة من الزحام الشديد لكن بالنسبة لللاسعار بيتهيئلى انها هى هى يعنى مثلا اشتريت علبة بورجر جامبو حلوانى ب 32 ونص وهى برة ب33 واشتريت كيس 5 ك ارز طويل الحبة ب 25ج وعلية كيلو هدية واشتريت جبنة اسبرد البرطمان ب 15 ونص وهو برة ب 16 ج كان فية واحد بيبيع صدور فيلية فراخ مجمدة ب 16 ج الكيلو وفيلية الديوك الرومى ب 18 ج والناس عليهم ضرب طبعا بالعقل كدة ازاى؟؟؟؟؟؟؟؟دى اكيد يا مقتوله يا مشنوقة يا عاملة حادثة ومش عارفة ازاى الناس تشترى حاجة مهمة زى دى لصحتهم بالسعر دة من غير ما يقكروا ؟؟؟؟اكياس مش مكتوب عليها اى حاجة .. يعنى من الاخر عروضه مكنتش فيها اى حاجة فأنا من رأيى نستنى هبة وممكن كمان تجيبوا من المحمل وابو زكرى
يا صباح النور على البنور وعلى جميع مراسلاتنا الحلوين نودى وام ياسمين وسمسمة والباقى لسة نايم .الف...
نودى ممكن تحطيلى لينك الكتاب الالكترونى فى ملف رمضان لحسن انا حطيته بس ما اتظبطش
Noody30
Noody30
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
يا صباح الفل يا دندون، فكرتك حلوة اوي يا قمر و عندك حق هي وقفة يوم واحد تخلص الفيلم كله، غالبا انا حاعمل كده برضه، و الله يسلمك يا قمر

ام ياسمين، عاوزاهم يسيبوني عليكي!!! محدش يحوشني عنها!!! مذاكرة؟؟!!!! هي ياسمين خير بتدرس الماجستير السنة دي؟؟!!! مذاكرة ايه يا مفترية هو انتي لسه شفتي مذاكرة؟؟!!! الله يكون في عونك يا دون!!! يا بنتي دي مذاكرة ياسمين متاخدش منك ساعتين على بعض، بلاش كسل انتي بس و ان شاء الله كل حاجة تمشي زي الفل

تسلم ايديكي يا سمسم، على فكرة انا ساعات باعمل اكلتك دي لما ابقى مستعجلة و بتبقى جميلة خصوصا لو عندك لحمة مسلوقة و مش عارفة تعملي بيها ايه
don
don
don don :
يا صباح النور على البنور وعلى جميع مراسلاتنا الحلوين نودى وام ياسمين وسمسمة والباقى لسة نايم .الف الف سلامة على اخوكى يا نودى .انا رحت قاعة المؤتمرات معرض السوبرماركت امبارح الحمد لله انهيت المهمة بمعجزة من الزحام الشديد لكن بالنسبة لللاسعار بيتهيئلى انها هى هى يعنى مثلا اشتريت علبة بورجر جامبو حلوانى ب 32 ونص وهى برة ب33 واشتريت كيس 5 ك ارز طويل الحبة ب 25ج وعلية كيلو هدية واشتريت جبنة اسبرد البرطمان ب 15 ونص وهو برة ب 16 ج كان فية واحد بيبيع صدور فيلية فراخ مجمدة ب 16 ج الكيلو وفيلية الديوك الرومى ب 18 ج والناس عليهم ضرب طبعا بالعقل كدة ازاى؟؟؟؟؟؟؟؟دى اكيد يا مقتوله يا مشنوقة يا عاملة حادثة ومش عارفة ازاى الناس تشترى حاجة مهمة زى دى لصحتهم بالسعر دة من غير ما يقكروا ؟؟؟؟اكياس مش مكتوب عليها اى حاجة .. يعنى من الاخر عروضه مكنتش فيها اى حاجة فأنا من رأيى نستنى هبة وممكن كمان تجيبوا من المحمل وابو زكرى
يا صباح النور على البنور وعلى جميع مراسلاتنا الحلوين نودى وام ياسمين وسمسمة والباقى لسة نايم .الف...
لحمة بالبطاطس والجبنة

1/2 كيلو لحمة مفرومة
1/2 كيلو بطاطس
1/3 كوب صلصة طماطم
1/3 كوب حليب
1/2 معلقة صغيرة قرفة
1/2 معلقة صغيرة ملح
1/4 كوب زيت
1/8 كيلو جبنة موزاريلا
2 معلقة كبيرة قشدة الخفق
بيضة - بقدونس -كوب ماء
الطريقة
نعصج اللحمة المفرومة بمقدار الصلصة اللى عندنا
مع الملح والفلفل والقرفة
قطعى البطاطس شرائح رفيعة و رصصيها فى صينية فرن
نضع على البطاطس الحليب والماء والقشدة
ثم نضع طبقة من اللحمة المعصجة بالصلصة فوق البطاطس
اضربى البيضة وحطى عليها الجبنة الموزاريلا والملح والفلفل
و البقدونس المفروم
وبعدين روحى حطة الخليط فوق اللحمة فى الصينية
ضعى الصينية فى الفرن لمدة ساعة تقريبا لحد ما تستوى
وبالهنا والشفا
don
don
don don :
تسلم الايادى يا سمسمة ..والله اعملوا زى ما بقولكم واعملوا زيى حطوا التليفزيون الصغير معاكم فى المطبخ او الراديو علشان ماتحسيش بالمجهود والتعب وحتنجزى اسرع (بس انصحك ما تفتحيش اغنية (كتاب حياتى يا عين) وانتى بتشتغلى علشان ما تخلرجيش من المطبخ تولعى فيهم
Noody30
Noody30
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
هههههههههههههههههههه، حلوة يا دون!!!! لا انا حاشغل اغنية "ساعات ساعات، باحب مطبخي و اطبخ الحاجات"!!!! أضحك الله سنك يا دون و الله طلعتيني من جو الاخبار الكئيبة

ياللا ملكمش حجة خالص اهه

صحيح يا دون انا جت لي فكرة و مش عارفة تمشي و الا لا، ينفع اني احمر كمية من لسان العصفور و كمية من الشعرية و اقسمهم اكلات و احطهم في اكياس و في الفريزر على اساس اني اطلعها يا دوب احط الشوربة و الملح و الفلفل و الصلصة و اقلب قبل الفطار؟؟ اصل احنا من اكلة الشوربة بشكل رهيب و احيانا باعمل حلة كبيرة بس ليومين بس و بارجع اعمل تاني، يعني مش اقل من 3 او 4 مرات في الاسبوع. قوليلي رأيك يا قمر