don
don
don don :
الاخت العزيزة ام الهنا سليمان اهلا و سهلا بيكى فى قسمنا وجزاكى الله خير على شكرك لينا و الصراحة احنا فعلا قسمنا هنا يسودة التعاون بحمد الله لكن انا بصراحة ما اخزتش بالى من مشاركتك السابقة معنا و اكيد برضة الشيف نانى ما انتبهتش لسؤالك عموما نظرا لزيادة عدد الصفحات يمكنك اعادة سؤالك و سيتم الرد علية سواء منى او من الاخت نانى و اهلا وسهلا بيكى معنا و لو عندك اى مشاركة باى وصفة تكون مجربة و ليست منفولة ياريت لو تكتبيهالنا لتعم الفايدة على جميع الاخوات:)
الاخت العزيزة ام الهنا سليمان اهلا و سهلا بيكى فى قسمنا وجزاكى الله خير على شكرك لينا و الصراحة...
حشوه للتارت المالح

2 بيضة
نص كوب جبنة شيدر
بصله صغيره
ملعقه كبيرة زبده
كوب لبن - فلفل اسود
وممكن زى ما انتى عاوزة قطع سوسيس او قطع مشروم او قطع دجاج
الطريقه
نخلط الزبده مع الجبنة والدقيق واعجنهم قطع صغيره واضعهم فى قوالب التارت وندخلهاالفرن لحد ما تصفر او تحمر خفيف وبعدين نحط ونوزع الجبنة الشيدر في القوالب
ونعمل الحشوه : نسيح الزبده ونقلب البصله فيها لحد ما تدبل و تصفر ونحط فوقها قطع الدجاج او السوسيس او المشروم ونوزعها في القوالب فوق الجبنة نخلط اللبن والبيضمع الفلفل وجوزة طيب ونصبه فوقها وندخلها الفرن عشر دقائق
و بالهنا و الشفا

ناني5
ناني5
عزيزتي don
برافو والله إنك كملتي بطريقتك الحلوه .. كنت عاوزه أكتب ولم أتمكن لظروف
وزي ما قلتي ممكن عدة طرق لتزويق التارت سواء الحلو أو الحادق
في التارت الحادق عملت حشوه بالجمبري وطلعت رائعه
don
don
don don :
الاخت العزيزة ام الهنا سليمان اهلا و سهلا بيكى فى قسمنا وجزاكى الله خير على شكرك لينا و الصراحة احنا فعلا قسمنا هنا يسودة التعاون بحمد الله لكن انا بصراحة ما اخزتش بالى من مشاركتك السابقة معنا و اكيد برضة الشيف نانى ما انتبهتش لسؤالك عموما نظرا لزيادة عدد الصفحات يمكنك اعادة سؤالك و سيتم الرد علية سواء منى او من الاخت نانى و اهلا وسهلا بيكى معنا و لو عندك اى مشاركة باى وصفة تكون مجربة و ليست منفولة ياريت لو تكتبيهالنا لتعم الفايدة على جميع الاخوات:)
الاخت العزيزة ام الهنا سليمان اهلا و سهلا بيكى فى قسمنا وجزاكى الله خير على شكرك لينا و الصراحة...
يا صباح الفل يا نانى وتسلم الايادى يا نانى ميمنعش ان انا نزلت بعض الحاحات انك ما تنزليش اللى عندك ؟؟ احنا بنزلهم كل اللى نعرفه انا و انتى كله كله و كل حاجة واى حاجة المهم انهم يعرفوا كل حاجة مجربة و ناجحة و حلوة و يبقى احنا عملنا اللى علينا وهما عليهم الاختيار و التنويع .ربنا يعمرلهم بيوتهم يارب بكرة يا ما حيحتاجوا ينوعوا بدل الملل فى اختيار انواع الاكل اليومية بس احنا ربنا يقدرنا و نخليهم يعمروا مطبخهم بما لز و طاب
كهرمانة12
كهرمانة12
ماشاءالله عليكم
ممكن اسال...هل التارت الحلو لازم احط عليه كاستر ولا ممكن اكتفي بخلطة الشوكولاتة؟؟
don
don
ماشاءالله عليكم ممكن اسال...هل التارت الحلو لازم احط عليه كاستر ولا ممكن اكتفي بخلطة الشوكولاتة؟؟
ماشاءالله عليكم ممكن اسال...هل التارت الحلو لازم احط عليه كاستر ولا ممكن اكتفي بخلطة...
ماهو يا كهرمانة خلطة الشيكولاتة دى كستر بس بالشيكولاتة فيبقى لو عوزة تارت عادى تحطى الكستر و لو عاوزاة بالشيكولاتة يبقى تحطى الكستر اللى بالشيكولاتة يعنى يا دة يا دة الا ازا كنتى عاوزة تصنفى بقى يا سيتى و تحشى التارت بالنوعين و تدخلى مع البنات فى القايمة و تبقى الشيف كهرمانة ماشى ؟؟