dado

dado @dado

عضوة نشيطة

اريد النصيحة فى رغبتى فى الحمل

الأسرة والمجتمع

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا هدخل فى الموضوع على طول واحكلكم مشكلتى انا متزوجة من ثلاث سنين وعندى طفل عندة سناتين و شهرين والحمد الله
المشكلة انى نفسى اجيب اطفال تانى دلوقتى وخصوصا ان انا مشية فى 28 سنة ونفسى اجيب اطفالى اونا مش كبيرة بس ظروف زوجى صعبة بمعنى ان دخلة يدوبك موصلاتة وانا عيشة من فلوس ربنا بيبعتهالى عن طريق اهلى بتجيلى شهريا
المشكلة انى لازم اخد منشطات وهى بلنسبا لى مكلفة فولدتى تقطرح عليا انى اسبها بظروفها وبلاش منشطات وخصوصا علشان ظروف زوجى معا العلم ان موضوع الخلفة دية مش فى دماغة او مش فرقة وانا الى بروح الدكتورة ولوحدى وبعلمة طبعا بس مش بيرضى انة يروح معايا وكمان ماما شيفة ان علاقتى بزوجى مش متظبطة وانة مش شايل المسئولية خصوصا انى بقعدكثير عند امى لانها هى وابى يعشون لوحدهم واخوتى مسفرين وهو فى معظم الوقت بس مش فى كل الوقت بيفضل اننا نقعد عندهم علشان ظروفنا بس طبعا وجودى عند ولدتى بيخليهم يشوفو فية عيوب مش شيفنها ابل كدا وهو مش بيعرف يدارى انا اسفة لو كنت مش عارفة اكتب كويس بس الموضوع دة خنقنى على الاخر ا اكمل منشطات ولا بلاش انا لسة بدأة ربنا يكرمكم يارب انصحونى شورونى اعمل اية اودعو لزوجى ربنا يوسعة عالية ومحتجش فلوس من حد خالص الا زوجى ويارب اهدية و يبقا فى مودة بينة وبين اهلى ادعولىىىىىىىىىىى وانصحونىىىىىىىىىىىى واسفة انى طولت
33
2K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

ساره الحبوبه
ساره الحبوبه
هلا حبيبتي من نااحييت العيال من حقققك مافييه مششكله يعني بكره لاكبرتي بتحتااجيييييينهم

وغييره ان المولوود يجي رزززقه معه مااتدررون لو الله بفتحها علييكم من عنده _اذا ع المنشطاات كمليهااا

ربي بيسسهل لك ان ششالله اهم ششي تكونين راضييه مو بعدين لاكبرتي تقولين ليتني خلفت

ومن ناحييت زوجك الله يهدييييه ان شالله يمكن ضرروف العمل والحيياه مخلييته مو مشارك معااك في المووضوع

ان شالله ربي يسسخره لك ويهديييك وييرزقك بالولد الصالح المعافاااء .
dado
dado
متشكرة اوى يا سارة على النصيحة وسرعة الرد ربنا يجعلة فى ميزان حسناتك معاكى حق دة رقى ان الاولاد بييجو برزقهم انا هكمل وهخليهاعلى الله وربنا يقبل منك
نور الدنيا25
نور الدنيا25
الحين كملي المنشطات والله يرزقك بالولد الصالح يارب.
واذا عن الفلوس سويلك مشروع صغير يعني مثلا سوي طبخات زي الملفوف وورق العنب وكوسا محشي وبيعي عالحريم اذا انتي بالخليج ترى .
ماشيه التجاره هذي زينه يعني تكسب ولا روحي صالون سيدات واشتغلي فيه حفافه او اي شي يناسبك ترا الشغل مو عيب بالعكس ووالله يوفقك مع زوجك يارب.
dado
dado
جزاكى الله خيرا بس بلنسبة للفلوس الدخل الى بيجى من اهلى الحمد الله بس يدوبك وانا من مصر وانا اصلا كنت شغالة وكان مرتبى اعلى من مرتب زوجى لكن زوجى اصر على انى اخد اجازة من الشغل علشان اخد بالى من ابنى والبيت لانى بصراحة مكنتش قدرة اوفق بينهم وخصوصا انة كان بيرفض انة يساعدنى فى البيت املى الوحيد ان ربنا يوسعها على زوجى ويوسع رزقة وابطل اخد فلوس من اهلى لان الموضوع دة بيديقنى جدا و ربنا يهدية وان شاء الله هاخد بنصحتك وهكمل المنشطات وشكرا مرة تانية على النصيحة الف شكر
يوم وداعك
يوم وداعك
نصيحتى سيبي المنشطات فتره وجربي الرياضه والله انها احسن منشط للمبايض عن تجربه يعنى خلى لك ساعتين يوميا تعملى فيها رياضه مشي ايروبيكس غير شغل البيت وخليها على ربك وقت ماتحملى تحملى لانه فعلا علاج المنشطات مكلف جدا