دمعةألم
دمعةألم
وانا مع الاخت ا لسلطانه بكلامها
وانا بعد واهلي معاي قلنا اول مره واخر مره نزوور سورريه وتوووووووووووووبه:01:
عندي مصر افضل مثل ماقالت الاخت:42:
هتان نجد
هتان نجد
السلام عليكم اخواتي
بصراحه كفيتوا و وفيتوا في هذا الموضوع عن سوريا ومصر في نفس الوقت وطبعا في النهايه كلا له ذوقه
بس لي طلب اخواتي ابي اي موقع عن مصر ومجمعاتها وفنادقها
افيدوني جزاكم الله خير
اختكم ام دحومي:)
الألماسة
الألماسة
اللي راحوا مصر

ايش الأماكن والأسواق والمطاعم الحلوه الللي فيها

ياليت تردون وبسرعه

تسلموا
ام دندونه
ام دندونه
اختى الالماسه

اهلا بيكى فى مصر بصراحه انا من الاول مرديتش اشترك فى الموضوع منعا للتحيز و كمان كلنا عرب و المفروض ان كلنا بلد واحده يعنى مصر هيا سوريا و سوريا هيا مصر بس اسأنى تعليقات بعض الاخوات على الاكل فى مصر بدون دليل يعنى لم اجد اى من الاخوات تبرهن على ما تقول الا بالكلام ليه معرفش فمحبتش اتدخل لان مصر غنيه عن التعريف بصراحه و شايفه ان الاخت السلطانه ردت اكثر منا يا مصريين على هذا الموضوع ربنا يجزيها خير 0

و فعلا كلامها صح هيا الاخت البحرينيه رايحه تشترى والا تتفسح كل الكلام عن المحلات و البيجامات و القمصان دا انتو بلادكم ما شا الله عمرانه بالمحلات من اجود و احسن الماركات يعنى مش محتاجين محلات و الا لبس محتاجين تغيير جو و دا موجود 0

عامه انا حاقولك بصوره مختصره و راسلينى على الخاص لو احتجتى اى حاجه تحت امرك 0

الفنادق
عنك كل فنادق ال5 نجوم رائعه انا عن نفسى مجربه مين هاوس فى الهرم رائع "متستغربيش انا من مصر بس من بورسعيد مش من القاهره " و مجربه برده فندق الواحه فى الهرم حلو جداااا لو عايزه اجيبلك ارقام التليفونات انا تحت امرك 0

ام بالنسبه للمطاعم كل مطاعم الكباب الموجوده عندنا لا يعلى عليها و مضمونه مليون بالمئه و لو عايزه اسماك اعرف مطعم عندنا فى بورسعيد متخصص فى الاسماك روعهههههههههههههههههههه بنسبه مليون فى الميه فتح فرع مؤخرا فى القاهره فى منطقه المهندسين اسمه "الكاستن" فى ميدان لبنان برده جميل جدااا
علاوه على ذلك عندك مطاعم البيتزا و kfc منتشره فى كل مكان و لو عامله مقاطعه فيه مطاعم الطازج
و فيه مطاعم للسندويتشات السريعه حلوه جدا و ليها فروع منتشره فى كل مكان اسمها "مؤمن " و "كوك دور "
حتعجبك جداااااااا و كل دا بيعمل home delivery لو انتى حتنزلى فى شقه مش اوتيل

الفسح بقى عندك المولات كتيره جدااااااااا و حلوه و فيها كافتيريات و اماكن للعب الاطفال و احسنهم اركاديا مول و جنينا مول فى عباس العقاد دا ممكن فتره الصبح
باليل بقى مفيش اجمل من المراكب النيليه بالعشاء جميله جدا فسحه ساعتين فى النيل خرافه

فيه بقى مدن ملاهى خرافه عندك AQUA PARK دى العاب مائيه و عندك DREAM PARK و عندك مدينه الانتاج الاعلامى فيها مدينه ملاهى روعه و مواعيدهم من 4 الى 12 مساء يعنى بعد انكسار الحر ممكن تستمتعى هناك و تقضى يوم حلو0

كل دا فى القاهره عندك بقى اسكندريه كورنيش البحر والا اروع من كدا مول و سينما "جرين بلازا " فسحه باليل جميله و المطاعم كل اللى فى القاهره ليه فروع هناك

عنك بقى شرم الشيخ و الغردقه خرافيه و بالذات شرم الشيخ انا لسه جايه من هناك الاسبوع الماضى هيا بس يعيبها فعلا ان الاجانب اخدين راحتهم شويه بس و الله انا محجبه و كنت قاعده مستمتعه و اللى ميعجبنيش مبصش عليه و اذكر زوجى كل شويه بغض البصر "هاهاها "
و بعدين ما اهى التليفزيونات مليانه ربنا هو الللى يحمينا و يحفظنا والعرى فى اغلب البلاد الان ربنا يحفظنا و يحفظ المسلمين جميعا انتى بتحافظى على نفسك من اماكن الرقص والملاهى و تستمتعى بالفسح و خلاص انا باعمل كدا ز

دا كدا جوله سريعه و طبعا لو ربنا سهلهالك و جيتى الدعوه مفتوحه لزيارتى فى بورسعيد الف اهلا و سهلا بيكى بورسعيد بلد جميله جداااااااااااا و فيها فسح كتير و مطاعم اسماكعلى البحر فمفيش منها فى مصر كلها اهلا و سهلا بيكى و راسلينى عى الخاص تاخدى الجوال علشان لو احتجتى اى خدمه منى و انتى فى مصر تحت امرك 0

الى اللقاء
الخيل والليل
الخيل والليل
الســـــــــــــلام عليكم
طيب شو رايكم يا بنات ........ تزوروا سورية بالشتاء
وتشوفوها.......صدقوني راح تكون رحلة من العمر
التلج......ممممممم روعة واكثر من روعة
شي خيالي ...الناس مخباية بالبيوت من البرد
وانتو اطلعو على بلودان والزبداني وشوفو والعبو بالتلج

ملاحظة لبعض الاخوات
ترى بلودان اغلبية سكانها مسيحية وكذلك اللاذقية فيها شوي
فلا تستغربو اذا لاحظتو .......التعري والتكشف والخمر لانهم مسيحيين