flame4me
flame4me
وعليكم السلام اختى الغزيل....
شوفى حبيبتى...
انا باحكيلك عن تجربتى مع شعرى...شعرى مشكلته الاساسية حبيبتى انو خفيفففففففففففففف من الناحية الشمال غير عن باقى الشعر وكمان من النص ابدا ما يطول...غير التساقط الفظيع :16: و الصراحة انا تعبته بالاستشوار وعلى طول كنت اعمله ضفاير و الشد اكيد اثر عليه..:icon33: و كنت احاول اعالجه بكل طريقة اوك.و كل مرة اروح للصيدلية و اسأل الانى الصراحة تعبت من دكتور الجلدية كل ما اروح يكتبلى حاجات و تطلع مش مفيدة...
المهم فى الاخير قررت اتبع برنامج العودة للطبيعة ....:D رحت الصيدلية و سأللت الصيدلى عن حاجة مفيدة للشعر بس تكون طبيعية جدا...لانى جربت المينوكسديل وهو كويس بس لازم الاستمرار عليه طول العمر و كمان بيستخدم على مساحة محدودة من الشعر لو زدت الجرعة بيكون فى خطر.
الدكتور الله يعطيه العافية وصفللى السورسير(تونيك للشعر طبيعى بالثوم ))و و صفللى الهيركنترول...انا الصراحة بديت بالسورسير...لانو مستورد و الهيركنترول مصنوع بالسودان وانتوا عارفين عقدتنا دايما نثق بالمستورد و نفضله على المحلى على اساس ان المستورد اكيد احسن و الصراحة لغاية امبارح كنت و لا مرة سمعت عن الدكتور محمد السنهورى و عن ابحاثه...الشى التانى كان فرق السعر...السورسير ال 160 مل كان ب50$ عندنا و الهيركنترول ال 250 مل كان ب 55$ ففكرت انو اكيد مادام كمية السورسير اقل و الاتنين نفس السعر تقريبا اكييييييد السورسير افضل لانو الغالى تمنو فيه:27:
المهم اخدت علبيتين من السورسيرو داومت عليه شهرين و سبحان الله ماجاب نتيجة معايا مع انو فى ناس كتيرجربته و نفع معاها ..:angry: .
المهم رجعت للصيدلى و اخدت الهيركنترول...وو استخدمته.فى الاول من غير انتظام يعنى مرة فى الاسبوع و بعد فترة انتظمت عليه (المفروض تستخدمى 3 مرات بالاسبوع)بالاضافة للهيركنترول انا باعمل كل اسبوع حنة بالسدر و البيض و الزبادى.و باخد فيتامينات شعر بانتظام(perfectil ).
.و الحين شعرى كويس الحمدلله:icon28: من ناحية التساقط انتهى الحمدلله...يارب مايرجع تانى...يارب.:27:
مضيافه الامارات
flame4me
عزيزتى ياريت تسالين عنه الدكتور زين ما زين وتحاولين تسالين حد استخدمه عندكم في السودان
المحبه للوفاء
flame4me الله يجمعك بخطيبك قريب ويسعدك دنيا واخره على حب المساعده اللى تتصفين به ( حافظي على هذا الامر لانه جوهره)
flame4me
flame4me
حبيبتى بسرررعه من عيونى الاتنين ان شاء الله بأسالك بكره الدكتور لو المستحضر عندو اثار جانبية و كمان بمر على الصيدلية اللى كنت اشترى منها و اسأل لو فى اقبال عليه و حاشوف كل اللى اعرفهم لو فى حد بيستخدموا حبيبتى...:27:
flame4me
flame4me
حبيبتى المحبة للوفاء....... صراحة اخجلتينى بكلامك الحلو والدعوة اللى انا فعلا محتاجها....
الله يعطيك العافية حبيبتى و يخليلك كل اللى تحبينهم و ينوللك كل اللى فى بالك...امين.
ان شاء الله دايما اكون عند حسن ظنكم نحنا كلنا اخوات...:26: و الاخوات لبعض صاح و لا لأ..؟:27: