تجربتى الرائعه مع زيت نبات السعد

العناية بالبشرة

حبيباتى و اخوتى فى الله
اريد ان افيدكم لوجه الله تعالى بتجربتى مع زيت نبات السعد و اكرر زيت السعد
انا اصلا بشرتى بيضاء لكن من صغرى يعنى من ايام المراهقه و جسمى مشعر جدا و الشعرة طويله و غليظه و شديدة السواد كانه شعر رجل و ليس سيدة
لكن صدقونى انا لم اقوم بعمل الحلاوة منذ اشهر تقريبا و يدى و رجلى لا اثر للشعر فيها الا فقط بعض الشعرات المتفرقه كانهم يقفون فى صحراء جرداء:27:

و مرتاحه جدا جدا و السر يا حبيباتى فى زيت نبات السعد و هو خلاصه المادة الفعاله فى نبات السعد و هو مركز جدا جدا و انا شريته من مصر فى الاسكندريه من عطار بمول بشارع سوريا و هو عبارة عن زجاجات صغيرة جدا بحجم عقله الاصبع و ب 5 جنيهات الزجاجه انا لم اتوقع انى ساحصل على هذة النتيجه ابدا ابدا و لكن نعومه و راحه و مع الاستمرار يختفى الشعر تماما و لم الاحظ اى ظهور للشعر تحت الجلد لانى بطبيعتى كان تظهر لى بعضها من صغرى اذا شلت بالحلاوة لكن لم الاحظ زيادتها ابدا

ملحوظه قبلها يمكن بخمس سنوات او اكثر كنت استخدم النبات نفسه بغليه و وضع الماء الخارج منه بعد نزع الشعر و استمرت عليه فترة لكن النتيجه ضعيفه جدا جدا و لكن مع هذا الزيت من اول استعمال تاخر نمو الشعر و يطلع ضعيف و رفيع ثم مع التكرار يختفى تماما
و لكم تجربتى كامله

اولا بعد انتهاء الدورة كنت اشيل الشعر من جسمى كله و استحم ثم بعد صلاة العشاء اضع الزيت و ادلكه جامد حتى اشعر بحرارة فى يدى و حتى يتشرب كله و هو رائحته غير مريحه لكن محتمله من اجل النتيجه نتحمل:42: و احسن وقت من بعد العشاء او من يعد اخر صلاة تصليها حتى لا يتعرض الزيت للتخفيف بالماء و يبقى اطول فترة على البشرة و استمرى على هذا اول 3 ايام او خمسه اذا استطعتى و الشرط انه عند انتهاء كل دورة لابد ان تنزعى الشعر و لا تكسلى لان السر فى الزيت انه يضعف الجذور فمع النزع المستمر يعجز و كذلك يتجدد الجلد الجديد فلا نسمح للشعر بالنمو يتحت الجلد الجديد و بعد فترة 4 الى 6 اشهر حسب طبيعه جسمك ستجدين انكى اصبحتى مرتحه و سعيدة بالنتيجه و ادعولى
10
270K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

شايلة جروحها بروحها
:26:
ANOTHER
ANOTHER
اهلين ام ساره

مشاء الله عليك

انا مثلك جربت جذور السعد بس مفعوله بطئ جدا

طيب اوصفي لنا شكل الزيت كيف لونه !!

علشان ندوره عندنا بالرياض وماننغش فيه

تسلمين على الموضوع :26: :26:
mishmish
mishmish
شكرا لانك افدتينا بتجربتك وان شاء الله لما اروح اسكندرية ادور علية :24:
om sarah
om sarah
حبيباتى الزيت لونه اصفر مثل الذهب و رائحته هى نفس رائحه نبات السعد المغلى كى تتاكدى منه
و حقيقه انه قليل من العطارين يجلب زيت السعد لانى وجدته فى الاسكندريه فقط عند عطار واحد كما قلت فى الديب مول بشارع سوريا بالاسكندريه و سألت عنه عند عطارين اخرين قالوا لى انهم يحتاجوا لعصر عدة كيلوات منه لاخراج بعض جرامات فقط لذلك هو غالى فيفضل الناس استخدام العشب لانه ارخص لكن هذا العطار قالى انا عندى الزيت و فعلا هو فعال جدا جدا جدا و فعلا غالى لان الزيوت فى مصر رخيصه فأذا اشتريتى زجاجه بحجم عقلتين اصبع ب5 جنيهات يبقى فعلا غال جدا بالمقارنه باى زيت اخر لكن الزيت متوفر عند هذا العطار و انا عندى كميه منه لكن وقفت استعماله للامانه عندما عرفت انى حامل و الحمد لله لانى خفت على الجنين احسن يجعل شعرة خفيف لا قدر الله لان اى زيت يدخل من المسام للدم على حد علمى و ان شاء الله عندما الد بالسلامه بامر الله سأعاود استعاماله
اتمنى ان تجديه عندك بالسعوديه و اذا كنتى فى زيارة للاسكندريه او احد من اقربائك اطلبى منه شرائه لكى و نصيحه اخرى استخدمى مؤقتا ماء الورد بعد نزع الشعر فهو يؤخر ظهور الشعر و يشد البشرة
عيون الغزلان
عيون الغزلان
شكرا أختي عالمعلومة اللي بمليون دولار ....

بس المشكلة كيف نقدر نجيبه من مصر :27: :26: