شجرة النارنج
شجرة النارنج
حياتى لا تخافى ولا شىءالقصة ومافيها انى حسيت ان البوت اصبح ضيق جدا ولماقمت اتمشى شوى جت عينى على البوت لقيته بيتفجر قمت شلاحته وجلست حسيت باالراحة تمشيت شوى لكن طبيعى جدا بينتفخوا وزوجى دكتور هو اللى اصر انى اشلح البوت واعلى رجليا فوق شوى طريقة كويسة جدا لكن انى تنفخوا اكتر من اللازم وصار اللى صار انصحك اخيتى من قلب صادق ان تشيلى معك فى الطيارة والله مادرى ايش اقولك بلهجتكم حذاء مفتوح اللى متل الصندل اللى نستعمل فيه فى الصيف من غير شى الشبشب عرفتيه اوضح اكتر متل اللى يلبسوا فى الرجال فى رجليهم مع الجلابيب زى الدفة و الاصيل يارب وضحت الفكرة عندك شيليه معك فى الطيارة ولو حسيتى هو انشاء بتحسى رجليك انتفخت خلاص انزلى بيه لاننى شفت امراءة حامل جالسة خلفى غيرت حذائها ونزلت بيه وهم عادى ماحد يشوف للتانى والله بترتاحى فيه ونصيحة ورح تتذكرينى فى المطار قصدى كلامى وخصوصا انتى بتبقى جالسة لمدة طويلة فى المطار .........ورد على سؤالك انت تفاجاءت لما لقيت رجلى هيك متورمات قسما باالله ماقدرت امشى وانى لابسة البوت ..........حياك الله ولاتخافى هذه حاجة طبيعية للحامل واى سؤال برضوا رح اجاوبك بكل رحابة صدر
الامل المشرق
الامل المشرق
اختي islamya ان شاء الله تروحي بالسلامه
سلميلي على الاردن كتير كتير :24:
اتمنى لكي رحله موفقه دون متاعب :26:
zainab2000
zainab2000
السلام عليكم
وفقك الله يا اختي ام صمودة .
ان شاء الله اعمل بنصيحتك وانا اعرفها اسمها عنا حفاية او نعل .....
رايحة اشتري ثنتين واختارهم اكبر من مقاسي .
هذه قصة الانتفاخ مصيبة الله يعيني يا رب .
وان شاء الله كل ما اتذكرك ادعيلك ومن كل قلبي .
لكن متى رجعوا رجليكم لطبيعتهم ؟
خايفة يبقوا هيك على طول.
انت كم شهر كنت حمل؟
أنا لما سافر ان شاء الله بكون داخلة السابع ,

** أهلا اختي الامل المشرق ولا يهمك واذا بدك حاجة من عيوني .
شام
شام
بالسلامة عزيزتي

نحن مرة سافرنا على الإيطالية وقعدنا 14 ساعة بالمطار ....

للأسف ما كان في حجوزات للأوتيلات
ورمة سافرت لوحدي مع ابني سنتين أخذت ثلاث طيارات لحتى وصلت للشام واستغرقت الرحلات 27 ساعة

كنت رح موت من التعب

وكان الغنتظار بين الطيارة والاخرى 6-7 ساعات

وآخر محطة كانت بالاردن فأخذونا لفندق عالية وبصراحة ارتحت فيه كتير وضيفونا بوفيه مفتوح ......... يا سلالالام
بس ابني الظريف ما خلاني دوق ولا لقمة ....

آسفة حكيتلكم حكايتي ...

نرجع للموضوع ...

هناك مطارات فيها فندق بداخل المطار

بجوز تدفعوا شوي زيادة بس بترتاحي وبتنامي ممكن وابنك بنام وبياخد راحته

وممكن تاخدي فيزا للبلد اللي رايحتيلها الدول الأوربية وتروةحي على فندق قريب

بصراحة

مو نصيحة القعدة بالمطار وبالاخص انك حااااامل

لازم ترتاحي

ويا رب يسهلك امورك وتروحي وترجعي بالسلامة
شجرة النارنج
شجرة النارنج
كيفك اليوم .......انا كنت حامل فى الشهر الرابع وانتى بتصيرى فى السابع يعنى انتى اكتر منى رح ينتفخوا رجليك انا هلا فى التامن وحتى اجلس شوى بعدها على طول تتورم رجلى وتتنفخ خلاص خودى معك نعل وبيمشى الحال انشاء الله ومااقدر اقولك قديش يبقوا منتفخين لين ترتاحى انتى وتشيلهم لفوق وانتى نايمة لاتاكلى هم كل شى طبيعى اتكلى على الله ومايصير الا الخير المهم النعل اوعك تنسى
انشاء الله توصلى باالسلامة وسلامى الى اهلك