تجربتي ... والله علي ما اقول شهيد))(( تفتيح وتوحيد وتنعيم))((3×1))

العناية بالبشرة

بسم الله الرحمن الرحيم

كيفكم بنات حواء النهاردة ومن رغي وكلام كتير عندي ليكم طرقة جميلة وسهلة لتوحيد وتفتيح وتنعيم الجسم وواللهي مجرباها وروعه
الوصفة دى خلت جسمي علي رايكم بنات الخليج يلق لق:icon28: :icon28: من النعومة والتوحيد والتفتيح
اول ما جربنتها الصراحهة كنت قاقانة لانى اول مرة اعمل وصفة واستخدمها خصوصا لجسميوالصراحه لاقيت النتيجة روعه قلت افيد بيها اخواتي بنات حواء
المهم مش هاطول عليكم:
امانة الا تعجبها الخلطة تدعيلي بالزوج الصالح والذرية الصالحة والا ما تعجبها لاتدعي عليه الله يخليكم لان مش كل البشرات زى بعضها
هادخل في المفيد

اولا: هاتجيبي قطعة صابون دوف الوردى وتبشريها بالمبشرة او اي صابون انتى بتحبي تستخدمية

ثانيا: هاتنقعي الصابون المبشور في مية الوردوتضعية علي النار لحد ما يدوب

ثالثا: بعد ما يدوب ويبقي زى الكريم تضيفي ملعقتين فازلين للترطيب واليونةوتستني لحد ما تدوب خالص

رابعا:هاتجيب الطين المغربي بصراحه دة بقي له قصة عندى انا اشتريتة عشان اعم بية حمام مغربي والكسل بقي الله لايوريكم المهم وتضيفي 3 ملاعق اكل كبار من الطين وانا حاطلكم الصور في المرفقات

خامسا: تضيفي ملعقتين زيت زيتون

سادسا: عصير ليمونتين بعد ما تشيلى الخليط من علي لنار ويكون مختلط ومتجانس

انا بقي عشان الحوسة كان عندى علبة فاضية بتاعت شور جل رحت حطيت فيها الخلطة وقعدت ارجها كويس جدا

وبعدين دهنت جسمى كلةوتفضلي تلكي جسمك لحد ما يتشربة وميزتة الصراحة انة مش بيوسخ الملابس ولا المكانوبعد ما الجسم يتشربة كويس تلبسي اي بيجامة عندك قديمة او مخصوصة للخلطات
وتيبها 3 ساعات علي جسمك.

بعد كدة تشغلي المية السخنةوتنزلي تحت الدوش وتبلي الليفة بمية سخنة وتبدائ تدلكي جسمك كويس جداومش هاقولك بقي علي الا هايطلع من الوساخة والجلد الميت
بعد ما تخلص تدليكي جسمك كلة بالليفة والمية السخنةفي اتجاة عقارب الساعه
تجيبي اي شاور جل المفضل عندك انا بستخدم جونسون الا يالكاموميل ريحتة جنان وبيساعد علي الاسترخاءوتتروشي بية
وبعد كدة تبردى المية بالتدريج لحد ما تبيقي باردة خالص لمدة 5 دقايق لكي تساعد في تنشيط الدورة الدموية
وبعد كدة نقوم بترطيب الجسم انا بستخدم بيبي لوشن الوردى للترطيب وبس

يلا شوفو وجربوا والا تعجبها طريقتي تدعيلي ربنا ييسرلي زواجى:icon28: والا ما يعجبها ماتدعيش علية وعايزة ردود حلوة كدة زيكم والا:angry2: :angry2: مش هايحصل طيب:42:
خلاص ما تزعلوش الا مش هاترددى منى ليها:26: :26: المهم انكم تستفيدوا منى وماابغي غير الدعاء
الصراحه تعبت في كتابة الموضوع والشرح المستفيض:09: :09:
189
26K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

سبدرا1392
سبدرا1392
الله يفرج همك وغمك ويرزقك بالزوج الصالح
اختصار الطفولة
مشكورة عزيزتي
الله يحقق كل امانيك ويفرج همومك ياعسل
بس وش معنى اسمك
فارسة حواء
فارسة حواء
الله يفرج همك وغمك ويرزقك بالزوج الصالح
الشافعيه