ممكن باترون او شرح البونشو والمدس/// قديم

الكروشيه والتريكو

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا حابة اعرف اذا كان ممكن واحدة من الخبيرات تشرح لي طريقة الشال دا او عندها باترونه لأنه عجبني جدااااااااا وعاوزة اعمله

ولو عاوزة اعمل مدس بالشكل دا كيف تكون البداية

والمدس هل بيكون سهل فيه ادخال البيبي ولا اعمل له سحاب او فتحة على الجنب مثل القماش

5
3K

هذا الموضوع مغلق.

فراوله07
فراوله07
اولا البنشوة عباره عن قطعه مستطيله الي هيه وردي وبتجي تعملي الجنب التاني او المستطكيل التاني بس اقصر بني وتشبكيهم وبعدين تعملي كم سكر للرقبه علشان تلمها
المهاد ابحثي في مواضيع ماجده رزاز هوه مش محتاج سحاب عباره عن دائره بتبتديها قطرها 15-16 سنتي وهيه مفردوه وبعدين بتوقفي زياده وتطلعي بجسم المهاد 45 سنتي
وبس قبل النهايه ب 5 سنتي بتشتغلي علي ثلثي المهاد وتتركي الثلث الامامي زي الشكل وحطي سيارات وخلاص
فراوله07
فراوله07
اسفه تنبهت المهاد الازرق قطعه مستطيله كانك بتعملي شنطه بدون قاعده
basmalaa
basmalaa
تسلمي يا فراولة على ردك واهتمامك

جعله الله في ميزانك يوم القيامة
نور الر وح
نور الر وح
هالشكل مستطيل طويل وبعدين تثنيه وتشبكيه في بعض ثم تشتغلي حوالين الفتحة حق الرقبة

عجبتني جدا الوردة كيف عاملينها بتلات منحنية بهالدقة ؟؟؟؟؟؟؟ بنات من تعرف شترح لي
emy_h_k
emy_h_k
هالشكل مستطيل طويل وبعدين تثنيه وتشبكيه في بعض ثم تشتغلي حوالين الفتحة حق الرقبة عجبتني جدا الوردة كيف عاملينها بتلات منحنية بهالدقة ؟؟؟؟؟؟؟ بنات من تعرف شترح لي
هالشكل مستطيل طويل وبعدين تثنيه وتشبكيه في بعض ثم تشتغلي حوالين الفتحة حق الرقبة عجبتني جدا ...
بونشو شيك جدااااااا