د.هنادي جابر
د.هنادي جابر
حبيبتي الغاليه

درة البحرين

غسيه

ميرسي كتير يا حبيباتي على هذه المجامله الرقيقه

وسعيده جدا بمروركم الكريم بالموضوع

واتمنى تكونوا استفدتم منه فعلا

ولا إله إلا الله :39:
د.هنادي جابر
د.هنادي جابر
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اختي العزيزة دكتورة هنادي جزاكي الله عني خيرا على سرعة الرد انا يا حبيبتي مصرية من القاهرة و بموت في مصر و وحشتني كتيييييير وان شاء الله اقابل حضرتك في مصر بس لو سمحتي تقوليلي فين مكان المعهد القومي للتغذية و هل لحضرتك مواعيد محدده فيه والا لأ ووزنك يا حبيبتي الان كما فهمت هو 97 كجم فكم طولك يا حبيبتي ؟؟؟؟؟؟؟؟ طولي 164 وكم هو عمرك؟؟؟؟؟؟؟؟ كام شهر و يبقى 30 وما هي حالتك الاجتماعيه ؟؟؟؟؟؟؟ متزوجه و لدي طفل واحد و معاه بدأ مشوراي مع التخن و الحمد لله و هل حامل او مرضع؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لأ وهل تمارسي الرياضه يا حبيبيت او تعملي يوميا ام لا ؟؟؟؟؟؟؟؟ بتمرن على العجلة الثابتة بس مؤخرا من مده بسيطة يا ريت لو سمحتي تقوليلي التحاليل المطلوبة من اي حد يعملها قبل ما يبدأ ريجيم عشان يطمئن ان مفيش حاجه تعوق ان هو يخس و يستجيب للريجيم و ما هو تأثير نقص ال free t3 , free t4 أنا عملت تحليل الغدة الدرقية كان الهرمون الأساسي مظبوط بس كان في هرمون من دول عندي فيه نقص انا بصراحه مش فاكرة مين فيهم بس عموما حعيد التحليل في مصر هو و اي تحليل تاني ضروري كمان لو سمحتي تقوليلي هل في تفسير لأني لما ابوظ الريجيم لمدة يومين ازيد 4 كيلو هل دا طبيعي والا لأ و شكرا مرة تانيه و جزاكي الله عني خيرا و يا رب اشوفك قريب ان شاء الله :) :)
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اختي العزيزة دكتورة هنادي جزاكي الله عني خيرا على سرعة الرد انا...
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته يا حبيبتي وبنت بلدي

تنوري يا حبيبتي مصر كلها ومعهد التغذيه خاصة والعنوان كالتالي( 16 شارع القصر العينيبجوار معهد السكر )

وبس يا حبيبتي لما تنزلي مصر ارسلي لي وممكن اعطيكي التليفون الخاص بي لنتفق على ميعاد محدد اوكيه يا حبيبتي

ووزنك يا حبيبتي الان كما فهمت هو 97 كجم فكم طولك يا حبيبتي ؟؟؟؟؟؟؟؟
طولي 164
كم هو عمرك؟؟؟؟؟؟؟؟
كام شهر و يبقى 30
وما هي حالتك الاجتماعيه ؟؟؟؟؟؟؟
متزوجه و لدي طفل واحد و معاه بدأ مشوراي مع التخن و الحمد لله
و هل حامل او مرضع؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لأوهل تمارسي الرياضه يا حبيبيت او تعملي يوميا ام لا ؟؟؟؟؟؟؟؟
بتمرن على العجلة الثابتة بس مؤخرا من مده بسيطة
يا ريت لو سمحتي تقوليلي التحاليل المطلوبة من اي حد يعملها قبل ما يبدأ ريجيم عشان يطمئن ان مفيش حاجه تعوق ان هو يخس و يستجيب للريجيم
ما هو تأثير نقص ال free t3 , free t4
أنا عملت تحليل الغدة الدرقية كان الهرمون الأساسي مظبوط بس كان في هرمون من دول عندي فيه نقص انا بصراحه مش فاكرة مين فيهم بس عموما حعيد التحليل في مصر هو و اي تحليل تاني ضروري

كمان لو سمحتي تقوليلي هل في تفسير لأني لما ابوظ الريجيم لمدة يومين ازيد 4 كيلو هل دا طبيعي والا لأ و شكرا مرة تانيه و جزاكي الله عني خيرا و يا رب اشوفك قريب ان شاء الله :)

شوف يا غاليتي وزنك كدة بيزيد عن الوزن الطبيعي ب + 34 كجم ولديكي سمنه زائده جدا يا كرانكي

وممكن يا حبيبتي تجري قياس نسبة الدهون في الجسم ونسبتها الى الماء والعضلات مرة قبل النظام الغذائي ومره اخرى بعد شهر

لنعرف ان كان وزنك يقل لنقص الدهون أم الماء أم ماذا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اوكيه يا حبيبتي

كمالن يا غاليتي التحاليل الخاصه بنشاط الغده الدرقيه وفي مكان مضمون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وطبعا كلا الهرمونان مهما ومكملان لبعضهما اوكي يا حبيبتي,,,,,,,,,,,,,,,

وزيادة الوزن 4 كجم فجأة ليس شيىء طبيعي ونتيجة التحاليل والقياس ستوضح كل شيىء

في انتظارك يا حبيبتي في اي وقت تحبي

ولا إله إلا الله :39:
نثار
نثار
موضوع رائع جزاكِ الله خيرا
و نفعنا الله بعلمك
د.هنادي جابر
د.هنادي جابر
أختي وحبيبتي الغاليه

نثار