don
don
رأى زى البنات نعمله فهرس علشان يكون سهل ويكون فى موضوع جديد ويتثبت وليكوا عليا ان شاء الله لما ربنا يكرمنى كده وأقدر أدخل المطبخ تانى وأعمل أكل <<<<< سايقة فيها على الاخر ، هبقى أصورلكم الحاجات علشان يكون موضوع أكل وصور :D
رأى زى البنات نعمله فهرس علشان يكون سهل ويكون فى موضوع جديد ويتثبت وليكوا عليا ان شاء الله لما...
والله يا waswosa ما انا ..دى البت هبه عماله تقول واحد راجل طلب كرواسان قلتلها عيب يا هبة دى وزووزتى اللى طلبتة وبرضه مفيش فايدة فيها ( انا بهدى النفوس)
waswosa
waswosa
don don :
بسم الله الرحمن الرحيم :) الجزء الثانى :)
مش بتدخلى الماسينجر ايه يا دينا زهقانة مننا
don
don
don don :
لا يا حبيبتى انا استغنى عنكم برضة بس دلوقتى ابنى حياخد منى الجهاز انا اخزت دورى ودة دوره
أحلام عصفور
أحلام عصفور
رأى زى البنات نعمله فهرس علشان يكون سهل ويكون فى موضوع جديد ويتثبت وليكوا عليا ان شاء الله لما ربنا يكرمنى كده وأقدر أدخل المطبخ تانى وأعمل أكل <<<<< سايقة فيها على الاخر ، هبقى أصورلكم الحاجات علشان يكون موضوع أكل وصور :D
رأى زى البنات نعمله فهرس علشان يكون سهل ويكون فى موضوع جديد ويتثبت وليكوا عليا ان شاء الله لما...
الدجاج بصلصه الصويا

أولا بعد تنظيف قطع الدجاج وتقطيعها يعني فصل الاوراك عن الصدور
نقوم بالتتبيل قطع الدجاج
ومقدار التتبيل
بصله مبشوره
مقدار من الملح حسب الرغبه
مقدرا من الفلفل حسب الرغبه
والقليل من الخل

ثم نقوم بتتبيل قطع الدجاج بها
ونضعهم في حلة الضغط الباخاري
أو البرستوا

ونقوم بإشعال النار عليها من دون أن نغطي الحله أو القدر
الموقد على المنتصف
يعني درجه حراره عاليه
المهم بعد أن تري بخار الماء يتصاعد قومي بإضافه صلصه الصويا على الدجاج على كل قطعه على حدا
ثم أغلقي الحله وإتركيها على نار هادئه جدا لمده ربع ساعه
ثم زيدي من درجه الحراره لمده ربع ساعه أخرى
المهم الى أن تتبخر كميه المياه التي تنزل من الدجاجه كلها ولا يتبقى الى القليل من الماء
ارفعيها وضعيها في صينيه وضعي ماءها عليها
واتركيه افي الفرن في الشوايه
الي ان تحمر واجهتها وانعمي بطعم رائع للدجاج
والبهناء والعافيه
don
don
والله تسلم ايديكى يا احلام ....... اكتبى كل اللى عايزة تكتبية منتظرين نفسك فى الاكل