احرف غريبه................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الحاسب والجوال

الى الاخوات العزيزات تحيه طيبه وبعد
عند ما احمل صوره للمنتدى طبعا خاصه بالتوقيع
الخطوات :
التحميل.....استعراض ...طبعا الصوره موجوده في جزء من اجزاء الهارديسك وحابه اني انزله على الصفحه الشخصيه في المنتدى المهم بعد ما استعرض الصوره من مجلد الى مجلد لحد ما اوصلها ......اظغط على تحميل الان .....بعد الظغط تطلع صفحة فيها احرف غريبه وماني عارفه اش هيا واش معناها وايش السبب في وجودها
وشكرا
10
856

هذا الموضوع مغلق.

aroona
aroona
لم افهم مرادك ابدا؟
**كاتيا**
**كاتيا**
الي اقصده بعد ظغط زر تحميل الان تظهر لي صفحه فيها تقريبا سطر احرفه غير مفهومه ليست عربي ولا انجليزي
Marwa~00
Marwa~00
يا هلا يا jounanah

معلش انا دايماً كده طلعالك فى البخت :) :)

انا علشان عندى الويندوز إنجليزى والinternet explorer أيضاً إنجليزى
بعض المواقع العربى لازم أغير الencoding لها إلى Arabic(windows

ولما أحمل صورة فى المنتدى أول صفحة أقدر أغير الencoding لها, لكن بعد التحميل (الصفحة اللى بتظهر عندك مش مفهومة) أحياناً أقدر وأحياناً لأ

يعنى جربى تغيرى الencoding
لو منفعش مش مهم
المفروض أنك تأخذى الرابط لصورتك أو كوود الفلاش من الصفحة دى, فلو عارفة مكانهم تقدرى تأخذيهم دون تغيير الencoding

غالباً توقيعك إتحمل لذلك سيرفض تحميله مرة أخرى, لذلك حاولى تغيير إسمه

هذا ما يحدث معى
لا أعرف إن كانت هذه هى مشكلتك أم لا

وهذا شكل الصفحة الصحيحة

طبعاً الصورة من موضوع عالم حواء للغالية أرينا
**كاتيا**
**كاتيا**
مشكورة يا عمري
انا انتبهت على حاجه ماني مسويتها من البدايه ويمكن تكون السبب في ظهور الاحرف الغريبه وهذا الشي ما اكتشفته الابعد ردك الاخير
وهو طريقة حفظ الصوره من البدايه.لكن انا حفظتها الان صح وحملتها وبعد ما حملتها ما عرفت اش اسوي طبعا طلع لي تقريبا زي الصورة المرفقة مع الرد الخاصه بالتحميل
بعدين استغربت حاجه وهو نسخك لطول والعرض الي عليها علامه في الصوره ليش ؟؟؟؟؟؟؟؟
Marwa~00
Marwa~00
العفو حبيبتى jouanaha25

اذا كنت حملت صورة, فقومى بنسخ الكود الخاص بها ثم وضعه فى ملفك الخاص فى خانة التوقيع
يعنى سوف تقومين بنسخ الكود الظاهر بالأسفل والذى يكون على هذا الشكل:

إما اذا كنت ستحملين فلاش
فسيظهر لك كود كبير شوية, وبه خانتين للعرض والطول, وهم عرض وطول الفلاش الذى سيظهر فى توقيعك, اذا كنت عملت هذا التوقيع بالswish ففى البرنامج نفسه فى الproperties للفلاش ستجدى العرض والطول