don
don
don don :
معلومة مهمة ومفيدة لما تيجى تعملى فى العيد البسكوتات والبتيفور وخلافه اللى بيكون فيها بيكنج بودر وحسيتى انك تعبتى او عملتى مقدار عجينة كبيرة عليكى حطى العجينة فى الثلاجة علشان توقفى نشاط البيكنج بودر وطلعى بس حتى عجينة فى حتة عجينة على قد اللى حتعمليها
معلومة مهمة ومفيدة لما تيجى تعملى فى العيد البسكوتات والبتيفور وخلافه اللى بيكون فيها بيكنج...
كدة انا خلصت وان شاءالله ليكم جزء اخر حكتبهلكم عن المكاييل المظبوطة تماما اللى تعتمديها عندك من غير ميزان بما فيهم مكيال البيض
don
don
don don :
كدة انا خلصت وان شاءالله ليكم جزء اخر حكتبهلكم عن المكاييل المظبوطة تماما اللى تعتمديها عندك من غير ميزان بما فيهم مكيال البيض
كدة انا خلصت وان شاءالله ليكم جزء اخر حكتبهلكم عن المكاييل المظبوطة تماما اللى تعتمديها عندك من...
بصوا يا بنات اللى مش فهمة اى نقطة تقول ولو عايزنى اعدلكم اى حاجة فى الكتابة زى مقاس الخط او المسافات تقول انا بس ملونة بعض الجمل المهمة واللى عادتآ انتوا بتشتكوا منها

ملحوظة
من النصايح تلاحظوا حاجة اتكررت مرتين للبنات اللى بيشتكوا ان الكيكة بتعلى منهم فى الفرن واول ما تطلع تهبط بسبب زيادة كمية البيكنج بودر او بسبب زيادة كمية السكر وده برضه اكيد اذا كنتى مش مستعمله المكيال المظبوط ولان كبايتك بتختلف عن كوبايه صاحبة الوصفه
la rosa
la rosa
واللى معندوش رف فى النص يا فوق عند الشعلة اللى فوق يا تحت على الصاجة على طول يحط الكيك فين
انا بحطها على الرف اللى فوق واولع من تحت بس وبرضه مبتنجحش مع ان نفس المقدار ونفس النتيجة كنت بعملها على فرن البوتاجاز العادى وبحطه فى النص واشغل من تحت وكانت بتنجح
HADOBA
HADOBA
الله اعطيكي العافيه
اسيرة الذكر
اسيرة الذكر
الله يعطيك العافيه
معلوماتك جدا مفيده