egypt-jasica
egypt-jasica
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
صباح الجمال على كل اللى فى المطبخ

وحشتوووووووووووووونى جداااااااااااااااااااا جدااااااااااااااااااااااااا
بقالى يومين مشفتكوش
أزيك يا دندون ايه الأطباق الحلوه ده جوعتينى وراح الرجيم :10_8_9:
ازيك يا ام ابيها ماتسمعى الكلام بقى وتخليه جوه

موتى انا بعتلك ايميل شوفيه انتى فين

ازيك يا رونا اخبارك ايه

نودى وحشتينى ايه اخبارك وازى بابا ومزاجه اقتنع بالأكل ولا لسه

هبه يا هبهوب انتى سامعنى ازيك وميرسى على ردك فى صفحتك ومبروك عليكى الحجاب وربنا يزيدك من نعيمه
don
don
don don :
صباح الخير يا ام ابيها ويا سمسمة ويا احلام اخباركم اية ؟؟؟بالنسبة للبسبوسة يا سمسمة والبيتسا احلى لودايما تعمليهم فى الصوانى المخصوص بتاعتهم اللى ملهاش اجناب غير يا دوب كام سم بتفرق فى السوى والسمك يا سمسمة والبيكاتا بالف هنا وشفا عليكم يارب
صباح الخير يا ام ابيها ويا سمسمة ويا احلام اخباركم اية ؟؟؟بالنسبة للبسبوسة يا سمسمة والبيتسا احلى...
صباح الفل يا نور نور وانتى كمان وحشتينا مش بتبانى لية؟

انا بقول الكلام عموما يا احلام يعنى مش ليكى وبالنسبة للمربات مرضناش نحطها فى الحلويات كان حيتفتحلها قسم وكذلك المخللات وكذلك كل حاجات العيد
المهم اللى كان طلب حاجة ومكتبتهاش معلش يفكرنى بيها وانا حكتبلكم كل المطلوب مرة واحدة
don
don
don don :
صباح الخير يا ام ابيها ويا سمسمة ويا احلام اخباركم اية ؟؟؟بالنسبة للبسبوسة يا سمسمة والبيتسا احلى لودايما تعمليهم فى الصوانى المخصوص بتاعتهم اللى ملهاش اجناب غير يا دوب كام سم بتفرق فى السوى والسمك يا سمسمة والبيكاتا بالف هنا وشفا عليكم يارب
صباح الخير يا ام ابيها ويا سمسمة ويا احلام اخباركم اية ؟؟؟بالنسبة للبسبوسة يا سمسمة والبيتسا احلى...
الكيكة الناعمة يا هبة
بتتعمل بالزبدة وحسب المقدار يعنى اذا كانت 5 بيضات نعمل 3 بيضات كاملة و صفار 2 بيضة
او تعملى بدل السمن او الزبدة كل المقدار بالقشطة يعنى تعملى الكيكة كلها بقشطة الحليب فقط اللى انتى بتحوشيه وتشيليه من على وش الحليب تجمعية لحد ما تبقى القشطة مثلا ربع كيلو او نص كيلو وتعملى بيها عادى خالص

يعنى منى تحوش القشطة وتعمل بيها سمنة بلدى وانتى تحوشيها وتعملى بيها كيكة

وعلى فكرة يا هبة القشطة بتتباع بالكيلو عند المحلات اللى بتبيع الحليب و الزبادى مثل سونستا
أحلام عصفور
أحلام عصفور
don don :
والله والله والله اني مكالن قصدي وبعدين أنا بجد مسحت الملخص الي كنت عاملاه عندي علشان انتوا كنوتا بتكملوه لو تفتكري يا أبله دون أنا قلت كده
وكنت عايزه أعملي مربي قبل رمضان مش أكتر خلا ص والله حقك عليا أنا مقصدتش اي حاجه :(
don
don
don don :
يا احلام والله ما بوجهلك كلام يا بنتى انا برد على رسالة برضه جتلى وحبعتلك كل اللى انتى عوزاة علة الخاص او الماسنجر احنا كنا شغالين حاليا من التلخبص بتاعك وهو موجود شوفى ابعته كله ليكى ولا حاجات معينة ؟؟؟؟