la rosa
la rosa
يا جماعة انا جبت برطمان صغير زبدة فول سودانى ومعجبتنيش قوى لما دقتها لوحدها فبقيت احطها على سندوتشات المربى
حد عنده اقتراح ممكن اعمل بيها ايه تانى مش هفضل اكلها سندوتشات على طول يعنى
waswosa
waswosa
مرسى جدا يا اخت تنيل على ردك و احنا نتمنى مشاركتك معانا فى كل مكان
هبهوبة اهلا بيكى و ياريت تشرفينا على طول
don انت يعنى من بعد البشاميل لا حس و لا خبر لا مينفعشى كده احنا يدوبك اتعملمنا كام اكلة ميستروش دول خالص
أقولك بقى انا عايزة طريقة المسقعة ايه رأيكم يا بنات مصر ؟
la rose ما شاء الله على اكلك انت شكلك بتحبى الحلويات
la rosa
la rosa
هبهوبة انا قريت اللينكات اللى حاطاها وعجبنى كام حاجه هجربهم
تسلم ايديكى باين عليكى طباخه بريمو وحتى الحاجت اللى ناقلاها ومش انتى اللى عاملاها كاتبة كده برافو عليكى عشان لو عملنا حاجه ومعتمدين انها منك وعن تجربة وباظت مننا انتى حرة هنيجى نمسك فى رقبتك انتى
omhabeba2000
omhabeba2000
السلام عليكم

هبهوبه انت هايله وموضوعاتك حلوة جدا
دون وحشتينى اوى ازيك ماشاء الله اكلاتك زكيه
انا اعرف ان من عوامل نجاح الباشميل ان الزبده قد الدقيق يعنى مثلا لو ملعقتين زبده يبقى ملعقتين دقيق كمان الحليب يكون ساخن جدا وده بيخليه يلف بسرعه معاكى ويكون ازكى لو حطينا طرنشه بصل وحبتين فلفل اسود صحيح فى اللبن اثناءتسخينه ايه ريك يا قمر
البسبوسه بتاعتك حلوة اوىوممكن نحط القشطه فى النص كحشو بتكون هايله
الملوخيه
علشان متكونش صايصه نضع فى الشربه اثناء غليانها فصين ثوم ناعم وسنه كربوناتوعلى طرف الملعقه قبل وضع الملوخيه مستنيه رايك
هبهوبة
هبهوبة
لا يمكنك مشاهدة هذا التعليق لانتهاكه شروط الاستخدام.
السلام عليكم
وسوسة تسلمى لى ....
la rosa ......شكلك شقية مرة خلتينى مسكت رقبتى لا إن شاء الله جربى على ضمانتى بس ياريت تقرأى الموضوع لأخره لأن فى عجينة العيش باللحم أنا كتبه نصف كيلو لبن رايب وده صح بس لما واحدة سألتنى الكيلو كام كوب كتبت كوبين وأنا قصدى على النصف كيلو كوبين ولما جئت أصلحها منفعش عشان المنتدى لم يكن يسمح بأن الواحد يغير أقواله أنما الأن أتحلت المشكلة.. وكمان التشكين رول الأفضل أن المكونات اللى تحشى بيها تقطع صغير بالسكين عشان طعمها يبان أكثر رغم أن الطريقة الأصلية زى ما أنا كتبها ومجرباها كله مفروم أنما دائما الواحد يحب يطور نفسه للأحسن مش كده ولا أيه !!! وكمان أحلى عشاء لأحلى ضيوف أنا عملته بالضبط مثل ما قلتلكم وطلع حلوجدا بس لما جربت أضع نفس كمية الدقيق مثلها قشدة( يعنى كيلو دقيق عليه كيلو قشدة ) طلعت فطاير طعمها رهيب جدا ولا يقاووووووووم.....
وبالنسبة لزبدة الفول السودانى خذى يا ستى كل اللى عندى

مشروب وأيس وكيك وتوفى كله بزبدة الفول السودانى لعيون larosa>
أختكم هبهوبة :27: