egypt-jasica
egypt-jasica
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
نودى صباح الفل وحشتينى
موتى ايه اخبارك يارب تكونى تمام
رانيا انتى فين غايبه عن المطبخ دون كتبتك غياب
سمسمه صباح الفل
وصباح الجمال على رونى وام ابيها ورواء الأسلام وام يحيى وعلى كل الصحبة الحلوه

الحمدلله اخيرا عرفت ادخل واشارك

ميرسى يا دندون على الموضوعات اللى أشرتى اليها جميله دايما فاكرنا

صحيح عندك افكار لحاجات خفيفه باتيهات او سندويتشات تنفع جنب شاى تكون جديدة بس تكون سهلة متخدش وقت محتاجاها ضرورى وربنا يخليكى للمطحونين فى الشغل تسعفيهم دايما يا منقذتى
Noody30
Noody30
ايوة يا دندون انا نزلت طريقة السمنة من القشطة قبل كده بس مش فاكرة في الجزء ده و الا اللي قبله حالف لفه كده و ارجعلكم بالرابط ان شاء الله ازيك يا رواء و يا ام ياسمين عاملين ايه؟ يا جماعة اللي عندهم اطفال صغيرين خلوا بالكم من الجو اليومين دول عشان تقلبات الجو و تغيير الفصول و اللي بيودوا ولادهم مدارس او حضانة الصبح بدري بيبقى فيه شبورة ساعات و الجو بيبقى رطب عليهم ربنا يسلمهم كلهم من كل شر
ايوة يا دندون انا نزلت طريقة السمنة من القشطة قبل كده بس مش فاكرة في الجزء ده و الا اللي قبله...
ايوة يا سمسمة الطريقة في الجزء التالت

طريقة عمل السمنة من قشطة اللبن

يا رب تفيدك ان شاء الله

صباح الورد يا ام ياسمين، و انتي وحشتيني اكتر

امال فين ام ابيها النهارده؟؟
don
don
تسلمي يا دينا انا فعلا شفت موضوع منهم و هو جميل اوي تسلم ايدك اللي حطته لان احمد فعلا مجنني في موضوع الاكل ده و هو اصلا عوده رفيع فمع عدم الاكل بقى ما فيهوش خالص بالنسبة للزبدة عرفتي ازاي؟ ايوة احنا فعلا ما عندناش لبن سايب اللبن اللي موجود كله معلب
تسلمي يا دينا انا فعلا شفت موضوع منهم و هو جميل اوي تسلم ايدك اللي حطته لان احمد فعلا مجنني في...
انا توقعت يا رواء لانى لما كنت فى لندن مكنش فية كانوا بس بيجيبولنا زجاجات الحليب المبستر بعربيات عللى باب البيت كل يوم صباحا
بصى يا رواء لان الكلام فى اكل الاطفال دة فعلا طويل بس حجيبلك نصيحة من دكتور اطفال من الاخر ( دكتور من بابه )بالنسبة للطفل ازا نجحتى انك تديله بيضة وكوب حليب فى اليوم يبقى كدة 100/100 واى اكل ييجى بعده يبقى خير وبركة
وبعد كدة واحدة واحدة ازا نجحتى انك تديله بيضة وكوب حليب وقطعة جبنة يبقى 100 /100 وبعد كدة واحدة واحدة ازا نجحتى انك تديلة بيضة وكوب حليب وقطعة جبنة و قطعة لحمة او فراخ يبقى كدة ما تقلقيش علية خالص لانه حيكون اخد متطلباته البيومية من الغذاء الضرورى وكدة كدة هو حياخد حاجة حلوة وشوية ارز وهكذا يبقى كدة ممتاز
don
don
ايوة يا دندون انا نزلت طريقة السمنة من القشطة قبل كده بس مش فاكرة في الجزء ده و الا اللي قبله حالف لفه كده و ارجعلكم بالرابط ان شاء الله ازيك يا رواء و يا ام ياسمين عاملين ايه؟ يا جماعة اللي عندهم اطفال صغيرين خلوا بالكم من الجو اليومين دول عشان تقلبات الجو و تغيير الفصول و اللي بيودوا ولادهم مدارس او حضانة الصبح بدري بيبقى فيه شبورة ساعات و الجو بيبقى رطب عليهم ربنا يسلمهم كلهم من كل شر
ايوة يا دندون انا نزلت طريقة السمنة من القشطة قبل كده بس مش فاكرة في الجزء ده و الا اللي قبله...
تسلم ايدك يا نودى يا حبيبتى تعبناكى من اللف بس حتشوفى اللف اللى على اصوله لما هبة تجيلك

خلاص يا سمسمة كله تمام ؟؟؟كدة عندك القشطة بتاعة الحليب يا تعمليها سمنة يا تعمليها زبدة يا تعمليها كيكة يا تعمليها قراقيش وبالهنا والشفا
يا تعميها سندوتش مع مربى اخر حلاوة وكدة كدة علية العوض فى الريجيم
حاضر يا ام ياسمين من عنيا
semsem2005
semsem2005
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
ربنا يخليكى يا نودى تعبتك معايا
دزن الجميل حشوات السمبوسك اوعى تنسى
وبالنسبة للرجيم عمرى ما فكرت اعمله ابدا والدنياماشية معايا
دون قولتلك انى عملت المهلبية اللى بالفرن امبارح
تحفة وريحتها تجنن تسلم ايديكى يا دون يا متخنانا