don
don
صباح الخير يا دندون ميرسي علي ذوقك يا جميله بس بقولك ايه متكتبي طريقتك برضه؟علشان يعني لا يفتي و مالك في المدينه :27: صوص الجبنه انا عندي هنا فيلادلفيا العلبه 200 جم باخد نصها يعني 100 جم او كيري 2 كوب سكر -صباع زبده فانيليا و بضربهم في الخلاط و لو عايزه تخفيها شويه باضيف شويه لبن
صباح الخير يا دندون ميرسي علي ذوقك يا جميله بس بقولك ايه متكتبي طريقتك برضه؟علشان يعني لا يفتي...
سلطة البطاطس

2 بطاسطاية كبيرة مسلوقة – 2 معلقة زيت زيتون – معلقة كبيرة عصير ليمون – فص ثوم – 2 معلقة كبيرة بقدونس مفروم – بصلة متوسطة مبشورة – ملح وفلفل – ربع كوب زيت زرة

الطريقة
نقطع البطاطس المسلوقة مكعبات
نضع الزيت الزرة على النار ونضع علية البصل و الثوم لحد ما يحمروا
نضع عليهم البطاطس و الملح و الفلفل و نقلبهم بالراحة بالمعلقة
وطى النار و سيبيهم شوية حوالى 10 دقائق وبعدين شيليهم من على النار
وضعيهم فى طبق مع نص مقدار البقدونس
اخلطى الليمون بزيت الزيتون كويس
وبعدين صبيهم فوقهم و عليهم نص البقدونس التانى
و بالهنا والشفا
don
don
صباح الخير يا دندون ميرسي علي ذوقك يا جميله بس بقولك ايه متكتبي طريقتك برضه؟علشان يعني لا يفتي و مالك في المدينه :27: صوص الجبنه انا عندي هنا فيلادلفيا العلبه 200 جم باخد نصها يعني 100 جم او كيري 2 كوب سكر -صباع زبده فانيليا و بضربهم في الخلاط و لو عايزه تخفيها شويه باضيف شويه لبن
صباح الخير يا دندون ميرسي علي ذوقك يا جميله بس بقولك ايه متكتبي طريقتك برضه؟علشان يعني لا يفتي...
صباح الفل يا احلى مووتى (انساك دة كلام انساك يا سلام ..أهو دة اللى مش ممكن ابدا) انت يا عم اللى ملكش صوت من غير النص التانى بتاعك ...صح ؟؟؟وصلك الملف امبارح يا مووتى بتاع الحلويات ؟؟ طمنينى
mooty
mooty
don don :
ملف الآكلات المصرية الشامل (الجزء الثالث)للمبتدآت الحلوات
اة حبيبتى وصل

اشكريلى بقى اللى موخينة وتعبينى معانا. :)
don
don
don don :
ده انا كنت خايفة قوى وانا بقوله لحسن يتنرفز علية ومايرضاش يبعته لانه قرفة قوى منحرمش يا مووتى ....عيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييب
ناني5
ناني5
don don :
Mooty
الطرطير له شكلين
الأول زي الزبده ولونها أبيض وتضاف علي البسكويت والكيك
والتاني بودره زي النشا لونها أبيض ودي تضاف للعيش والمعجنات بدون بيض
والطرطير موجود في المحلات إللي بتبيع لوازم الكعك والبسكويت عموما
سعره مش غالي يعني ممكن تطلبي كميه معقوله ب 1 جنيه وتكفي لمرات عديده