Danayh

Danayh @danayh

محررة ماسية

شموٌوٌوٌوٌوٌوٌوٌع

المنزل والديكور

السلام عليكم ياأحلى حوائيات
عندي أستفسار صيغنون اممم عندي شمع كثيييييير متكسر وبعضه متفتفت وبعضه ذايب من الحراره ودي أستفاد منه شورو عليي وشو اسوي فيه ؟؟؟ شلت منه الصاحي ههههه اقصد العدل وستخدمته على الشمعدانات بس الباقي وش اسوي فيه؟؟ اتمنى خواتي تعطوني فكره استفيد منه حرام وحسافه ارميه لانه كثيييير ولكم مني جزيل الشكر :26:
13
1K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

zoooozoooo
zoooozoooo
اذا تبي افكار ماعندي مخ مقفل خخخ
اما اذا تبي تعدلينها ومنكسرة انا عندي شمعة على شكل قوقعة كبيرة واحبها وانا انظفها طاحت مني وانكسر طرف منها زعلت وفكرت<<اخيرا شغلت مخها ههه
وذوبتها بالنار ط
رفها المنكسر شوي بس ولصقته بسرعه بالطرف الثاني وظليت مسكتها فترة لين برد الشمع والتصق والحمدلله رجعت زي اول ومابين كسرها..واب لعيونك ان شاء الله يفيدونك البنات..
Danayh
Danayh
zoooozoooo هلا اختي مشكوره على مرورك العطر عندي طوال وقصار ودوائر خخخخخ جميع الالوان والاشكال في منهم الجديد وفي منهم المستخدم ودي استغل هالكميه بفكره يعني مادري لو اذوبهم كلهم وش بصير ههههه انتظر افكار البنات مشكوره خيتو
ام ود 2
ام ود 2
ذوبيه ع النار وصبيه بقوالب مناسبهاو جيبي بيضه وافتحي من تحت فتحه صغيره وفرغيه ونظفيه وصبي الشمع جوى البيضه وجلسيها بفنجال القهوه ودخلي خيط الشمعه جوى واربطيه بعود اسنان عشان مايطيح ودخليها الفريز واذا جمدت قشريها اتمنى انك فهمتي علي
الوحيدهـ*
الوحيدهـ*
نبتدى الاول بفكرة صغيرة وهو اننا نستعمل الشمع اللى موجود عندنا من الاول زى دة كدة

عشان بس نجرب الاول قبل مانبتدى فى الحاجات الكبيرة

نسيحهم على النار وزى ماقلنا فى اناء جوة اناء اخر به ماء

لما الشمع يسيح ممكن نحط اى ريحة احنا عايزينها بس قلبيه كويس وبعدين صبيه فى اى قالب عندك ممكن قوالب زى دى اللى بنستخدمها تحت الفواحات الصغيرة زى دى
ودة اسمه

Tealight candles

نصب الشمع فى القوالب

لما بيبتدى الشمع يبرد بيهبط شوية زى كدة

ودة لانه بيمسك فى بعضه فى الحالة دى هنزود حبة كمان ولكن نخلى بالنا يبقى الشمع برضة سخن

ودة شكله النهائى

Danayh
Danayh
ام ود مشكوره خيتو على الفكره الحلوه جاري التطبيق ان شاء الله ,,, أطمح بأفكار جديده يابنات