╗╔ عاشقة طيبه ♥╗╔
د
انا مندوبة اورفليم اشتركت فيها لان نسبة الربح ثابته هي حلوه و اسعارها معقوله لكن لما اطلب الطلب مودايم متوفر فما اعرف فرع مدينتي تعبان ولا كيف يعني قهر بعد تعب يقولو غير متوفر بس بصفه عااااامه انا اشوف انها افضل من غيرها ورتحت يوم قالو ان جابر القحطاني مدحها لاني خفت اعرف وحده تقول انها شافت الهيئه يصادرون بضاعه من وحده معها منتجات مكياج لفردريك مدري افون وسمعتهم يقولون لها انها سببت امراض لناس فاهم شي المال الحلال زميلتي دخلت في فريدريك وتركتها فيها تلاعب كبير ماانصح احديدخل فيها لان النسبه غير ثابته يعني يقولو لكي النسبه من 10 الى 30 وهم مايعطونك غالبا الا 10 بالميه بعدين فردريك وافون يقال ان اصحابها يهود وهذا اكبر سبب يخلينا مانشترك فيها والان انا افكر اشترك في كولايا لانها سعوديه وماي واي لانها ماليزيه بس كولايا اسعارها غاااااااااليه لكن الاكسسوارات خيال وروعه بس خايفه مافيه زباين عشان اسعارها غاليه شوي
ام-حصه وزياد
ام-حصه وزياد
ختي نجمه ماني عارفه كيف اراسلك لاني ودي اكون مندوبه لشركة كريستين
هيونة 99
هيونة 99
هلا الموضوع حمااااااااس ..
انا مندوبة لــ أفووون وبصرااحه مرتاحه فيهاااااا ....
و عروضهم حلووه واسعارها بعععد حلوه
انا احيانا تجيني طلبيات ورا بعض و دايما اظل شهووور مااطلب على حسب زبايني اذا طلبوا
الارباااااح حلوه فيها 25% و 30% على حسب طلبيتك
و اذا طلبتي اقل من 200 ريال طبعااااا مايجييك ربح ....
بس اتبعت سياسه حلوه والحمدالله صارت لي احسن من اول ...

اما بخصوص شركة اوريفليم مااستفدت شي منها بصراحه غير هداياهم بس
ولا شفت ربح او فائدة مع اني دخلت مندوبات من تحتي بس مااستفدت
واللحين تركتهاااااااا عجنب >>> بس عطوراتهم حركة
والله يوفق الجميع ياااااااااارب
قناعتي هي سعادتي
اولا.. موضوع حلو كثير ومفيد .. بس كنت اتمنى البنات يقولوا الحقيقة كاملة مو عرض لشركات التجميل اللي هم مندوبات فيها لان صاحبة الموضوع تقول الحسنات والسيئات ..
انا عن نفسي كنت في اوريفليم وجدا كنت متحمسة للشغل لان قريباتي اشغلوا فيها وكانوا ياخذوا 5000 و 12000.. بس هذا الشئ مايصير حتى تكون تحت اسمك اكثر من 500 مندوبة او اكثر طبعا علي حسب الشغل .. لان المشتركة الجديدة تاخذ ربح 25% فقط اضافة نقاط علي بيعها .. وعلشان تاخذ ثمن النقاط (اقل شئ 200 نقطة اي 500 ريال بيع منتجات .. الربح 15 ريال فقط او اكثر شئ بالنسبة لمستويات 25,000بيع منتجات والربح 5000 وهل معقولة تقدري تبيعي لوحدك 25000 الف ريال بالشهر..؟ ) هذه الفكرة باختصار .. يعني البيع مو كفاية لازم يكونوا تحت اسمك مندوبات علشان تستفيدي من النقاط .. ولما يوصل عدد المندوبات اللي تحتك وتحت مندوباتك عدد لا يقل عن 100 مندوبة تزيد النقاط ويزيد ربحك..
وغير كذا سمعت كثير من الفتاوي انه حرام لانه تسويق شبكي وكل وحده تبحث عن حكم التسويق الشبكي او الهرمي..
طبعا الكثير بيقول ان الشركة هذه غير وهذه غير ... بس هي واحد وفكرة واحدة مع اختلاف طريقة الارباح والنسب والمنتجات والدول المصنعة ..
وفكرة الاخت همسات جدا احسن واربح اذا انتي فعلا تبغي الربح اللي مافيه شبوهات..
في دنيا غريبة
في دنيا غريبة
احنا في اوريفليم نظامنا ولا هرمي ولا شبكي وهااخد معاكي نقطة نقطة
اولا : اي نادي محترم بتدفعي له حق العضوية
ثمن الاشتراك اللي هو خمسين ريال مافيه اي غرر ده مقابل ان يكون لك كود بالشركة اي رقم عضوية على اساسه بتعملي طلبياتك وشغلك وده واضح جدا ومافيه اي غرر
مثل ماتدفعي اي اشتراك في اي محل
ثانيا : غير مطلوب من اي عضوة لا حد أدنى ولا حد أقصى من العمل
اللي عاوزة تشتغل بتشتغل هتاخد ربحها ولا مش عاوزة محدش بيقولها حاجة
في اي وقت يمكنك الانسحاب بدون اي ضرر يعني مفيش غرر ولا تدليس
ثالثا : احنا بنبيع منتجات حقيقية بربح واضح مافيه اي شك ولا انقص من حق اي عضوة معايا اي فلس واحد
يعني مش بنيع الهواء ولا كتب ولازم تبيعي عدد محدد وكل واحد يبيع للي بعده كل ده مفيش عندنا منه اي حاجة
رابعا :والله لا فيه غش ولا تدليس المنتجات واضحة ومجربة ومعظم الناس في المنتدى جربتها
خامسا :نيجي للنسبة اللي بتاخدها العضوة الراعية وانا منهم
انا طول الشهر بشتغل واتصل على العضوات وابلغهم العروض واعمل لهم الطلبيات واوفر لهم الكتالوجات ولو منتج ناقص اقدر ادبره لهم واحل لهم مشاكلهم واعرف حق كل واحدة لأن معظمهم جدد واعرفها حقها بالمضبوط
ده دور العضوة الراعية وانا بتعب جدا وبياخد من وقتي الكثير ورغم ذلك لو فيه عضوة عندي شغالة احسن مني وعملت مبيعات اكثر مني بتاخد بونص اكتر مني
لأن شغلك مع المجموعة بيزود نسبتك من ارباح شغلك ولو واحدة من مجموعتك اشتغلت وباعت اكثر منك بتاخد عائد شهري اكتر منك وده بيحصل كتير واللي مش بتشتغل مابتاخد اي فلس
يعني مااشتغلت مش هيطلع لك اي عائد
وأكرر انا أرسلت لشيخ موثوق فيه وشرحت له نظام الشغل بالتفصيل وأفتاني بمشروعية العمل لأن ماعنديش اغلى من اولادي ومستحيل أصرف عليهم من مال حرام