ROSHANA
ROSHANA
صباح الخير على الكل تسلم ايدك يا دندونة انك لسه فاكرة سؤالى عن تلميع النحاس بالنسبة للحاجه اللى كنتى سالتى عليها فى مسج انا رديت عليكى فى رسالة خاصة مش عارفة وصلتك ولا لأ عموما هو اللى طلبتيه فى حدود 1500 درهم روشانا انا جربت موضوع البيكروبنات والخل فى غسيل البوتاجاز بس برضه احتاج شويه دعك منى فى بقعة زيت بس لما حطيت فى الليفة صابون راح على طول بمناسبة البيكربونات انتى كنتى قلتى انك مسيفة عندك ورقة كبيرة فيها اغلب استعمالاتها فكنت عايزة اسالك ممكن الواحد يحط منها على فرشة السنان ويغسل بيها سنانه كنوع من المطهر او لتبيض الاسنان مثلا؟ حاجه كمان يا بنات عندى سجاده بيج عليها بقع كان حد نقط مية وسخة عليها غسلتها برغوة شابو السجاد وفرشة بس مراحتش قوى برضه فكرت احط عليها بيكربونات واجرب بس خفت تبوظ اكتر حد يقولى حاجه مجربه احطها على البقعه تنضف السجاده وخلو بالكو السجاده بيج يعنى اى ماده لو منفعتش هتبوظ بزياده
صباح الخير على الكل تسلم ايدك يا دندونة انك لسه فاكرة سؤالى عن تلميع النحاس بالنسبة للحاجه اللى...
فعلا يا نورا عندق حق نسيت اقول الاضافة دى اسفة فى حالة البقع الدهنية القوية بحط بيكربونات وخل ومية سخنة وشوية صبون سائل واسيبة شوية وبعدين بسلكة وليفة بينضف على طول

بالنسبة لبقعة السجادة جربى صابون سايل ومسة سخنة وملح ليمون انا اعرف ان ملح الليمون بيطلع البقع بس ماجربتوش على سجاد قبل كده صراحة

والبيكربونات منضف ومعقم للاسنان برضه هاحطلكوا فوايد البيكربونات هنا تانى
ROSHANA
ROSHANA
miro
miro
don don :
اسفه بعد اية يا ايمان ؟؟؟؟؟ دة احنا من يوم ماقلتلنا زيدنا 10 ك حلى حس اننا حنبتدى بكرة :icon33: هو فعلا جميل وخصوصا قبل السنة الجديدة وقبل الدراسة وكمان حاجات المصايف بتبقى حلوة بس هو تخصص كل حاجة ادوات منزلية ومكتبية وساعات ودلوقتى عمل دور علوى فيه مشايات وعربيات بيبى واباجورات وترابيزات كمبيوتر وغيره بقى دلوقتى بقت جماتى حبيبتى طيب خليكى شاهدة يا روشانا :mad: وان كنتى بتغظينا بالتبر وير خلالالالاص ولا يهمك يا روشانا استنى لما اغيظها انا كمان بالتبر وير ادى علبه الجبنة ودى العلبة المتعددة الادوار ودى علبه حفظ الكيك اصبرى يا روشانا ماهى اللى ابتديت وغاظتنا ودى علبه التورتة طب خلاص كفاية عليها كدة المرة دى:mad: علشان خاطرك بس :27:
اسفه بعد اية يا ايمان ؟؟؟؟؟ دة احنا من يوم ماقلتلنا زيدنا 10 ك حلى حس اننا حنبتدى بكرة...
بقى كده يا دندونة طيب انا هوريكي

ههههههههههههههههههههههههه

بصي بقى اخر افتكاساتي مع التبر وير اني غسلت الجرجير وحطيه فيها :icon28:

عارفة قعد قد ايه اسبوعين فريش وزي ماحطيته شفتي بقى التحدي

على فكرة البروموشن الجديد بتاع شهر واحد نزل

http://tupperwareegypt.com/index.php?target=products&product_id=221

ابقى وريني بقى يا دندونة يا حبيبتشي:hahaha::35:
zayyoda
zayyoda
don don :
اسفه بعد اية يا ايمان ؟؟؟؟؟ دة احنا من يوم ماقلتلنا زيدنا 10 ك حلى حس اننا حنبتدى بكرة :icon33: هو فعلا جميل وخصوصا قبل السنة الجديدة وقبل الدراسة وكمان حاجات المصايف بتبقى حلوة بس هو تخصص كل حاجة ادوات منزلية ومكتبية وساعات ودلوقتى عمل دور علوى فيه مشايات وعربيات بيبى واباجورات وترابيزات كمبيوتر وغيره بقى دلوقتى بقت جماتى حبيبتى طيب خليكى شاهدة يا روشانا :mad: وان كنتى بتغظينا بالتبر وير خلالالالاص ولا يهمك يا روشانا استنى لما اغيظها انا كمان بالتبر وير ادى علبه الجبنة ودى العلبة المتعددة الادوار ودى علبه حفظ الكيك اصبرى يا روشانا ماهى اللى ابتديت وغاظتنا ودى علبه التورتة طب خلاص كفاية عليها كدة المرة دى:mad: علشان خاطرك بس :27:
اسفه بعد اية يا ايمان ؟؟؟؟؟ دة احنا من يوم ماقلتلنا زيدنا 10 ك حلى حس اننا حنبتدى بكرة...
خلاص يا هيا انا حطيت النظام و احنا بدري اهه مش احنا قلنا يوم الحد الصبح هنبدأ :) كان المفروض احطه امبارح بس معلش يا كوكو النت كان عندي واقع بس خلاص خشي يللا و ظبطي الدنيا لسه حالا كاتباه :icon28:
tadoh
tadoh
السلام عليكم اخواتي الغاليات في المنتدي الحبيب جزاكم الله كل خير علي ماتقدموه لنا من معلومات ونصائح مفيدة انا استفدت جدا منها وكل الشكر للاخت الغاليه دون علي مجهوداتها الجبارة في الملف ربنا يجعله في ميزان حسناتها يارب ويبارك لها في وقتها واولادها يارب اخواتي الغاليات لاتنسوا اخوانكم في غزة من الدعاء وغدا صيام ان شاء الله وبعده صيام عاشوراء لاتنسوا اخواتي الدعاء لهم وخصوصا عند الافطار يارب انصرهم واهزم عدوهم يارب ان شاء الله النصر قريب مع تحياتي للجميع ارجو ان تقبلوني اخت لكم في المنتدي فأنا اتشرف بصحبتكم واحبكم جميعا في الله وللجميع كل التحية والتقدير.