don
don
صباح الفل والياسيمن ... وحشتونى كلكم والله اول ما صحيت قلت اصبح عليكم ولقيت دينا عملالى مهرجان البط العالمى طيب ما ايه رأيكم نعمل عزومه بط لك المدمات والبنات اللى فى الصفحه ياسلالالالالالالالالالالالام احبكم اوى (برضو المهم البط يخلص) بس علشان خاطر عيون ساسا هنخليها بعد 6 شهور ساسا هو انتى عامله رجيم ايه ؟ ياريت تقوليلى لانى فعلا محتجاه جدااااا اما حبيبتى spanishflower فوالله انا عارفه ان الطازه احلى بس اعمل ايه ماما بتصر ان الفراخ بعد لما تجى يتعاد عليها تانى مع ان بتاع الفراخ بيكون منضفها من جوا وحتى الفلية برضو بس انا والله هاحاول .. احنا كنا فين وبقينا فين وطبعا طبعا بحبكم جدا جداااااا وناويه اجرب كفته السمك فى اقرب وقت يا دينا
صباح الفل والياسيمن ... وحشتونى كلكم والله اول ما صحيت قلت اصبح عليكم ولقيت دينا عملالى مهرجان...
اولا اهلا بيكى معانا يا حبيبه ام وهيب بالنسبة للبسلة هى نوع من الخضار وباللغة العربية اسمها بازلاء وبتبقى عبارة عن كور صغيرة خضراء وحنلك حالا صورتها
دى وهى مقفولة لما بنيجى نشتريها

وكدة بعد ما بنقشرها
ودة شكلها بعد التقشير وبتكون جاهزة للطبيخ

وكدة وهى مطبوخة تقريبا

اتمنى اكون قدرت افيدك
don
don
يا اهلا بيكى يا عزة ونورتينا وان شاءالله تكونى معانا على طول طبعا كل طلباتك موجودة ومكتوبة عندنا فى الملفات لكم مش مشكله حرسلك كل طلباتك على الخاص بس حبيت اسئلك الاول انتى بتعرفى تستخدمية ؟؟؟؟يعنى لما تجيلك رسالة على الخاص بتعرفى تفتحيها يلا منتظرة ردك
azzaelsayed
azzaelsayed
أشكرك جدا ياأختي الحبيبه بارك الله فيكي...أكيد باأعرف انشاءالله استخدمه ولكي مني الف شكر
don
don
طيب حرسلك يا عزة طلباتك ورا بعض على الخاص ولما اخلصهم حقولك مثلا دى اخر رسالة ولما تستلميهم عرفينى واهلا بيكى معانا يا عزة
بس قوليلى يا عزة كدة بصراحة انتى داخله صدفة ولا دخلتى لما لقيتى مدام ادهم بتوزع بط ؟؟؟؟؟
azzaelsayed
azzaelsayed
لللآخت العزيزه don والله انا دخلت بالصدفه علشان كنت باادور علي مواقع للطبخ العربي وشغلت محرك البحث وفعلا لقيت مواقع كتير جدا بس بالصدفه قولت احنا عندنا في مصر مجله اسمها حواء لما أشوف الموقع ده وفعلا دخلت وقرأت شويه وانبهرت باللي مكتوب فيه من وصفات كنت باأتمني اعرفها وأتعلمها من زمان وانا باقول ان ربنا بيحبني اني وجدت هذا المنتدى الممتاز في كل شيئ وانا حاأواظب علي الدخول عليه علي طول انشاءالله..بس فيه طلب ان كل الوصفات الخاصه بيكي تثبت هذا أمل ورجاء مع اضافة الجديد .
شاكره ليكي جدا وتحياتي ولكل المشتركين فعلا اساتذه في فن الطبخ
بس كنت عاوزه تتبيلة ريش اللحم علي الفحم لآنه فيه فرق بين تتبيلة اللحم علي الفحم وتتبيلة الريش بالفرن كما بالوصفه المكتوبه..والا انا غلطانه.